Mijn Communities
Help
Marion Heuvelink
CONTRIBUTOR ***

Persoonsgegevens alleen keuze man/vrouw

door Marion Heuvelink
Status: Nieuw

LG merkt op dat er bij 'geslacht' alleen een keuze is tussen man/vrouw. Ik kan me vinden in zijn punt dat dit niet meer van deze tijd voelt. Bij partner moet ook een keuze worden gemaakt en in dit geval is partner non-binair. Graag meerdere mogelijkheden toevoegen aan Visma passend bij de samenleving.

3 Opmerkingen
ronvlee
CONTRIBUTOR ***
door ronvlee

Dit lijkt een eenvoudige aanpassing, de vraag is of dit momenteel een hoge prioriteit moet hebben. Dit extra gegeven moet ook gebruikt kunnen worden in de keten. Het is dus niet alleen een aanpassing van een scherm. Het heeft een grotere impact dan wij wellicht denken. Het werkt door naar rapportages, aanpalende systemen die dit gegeven ook vast moeten kunnen leggen, management informatie, aanhef in correspondentie, gegevensleveringen en ga zo maar door. Wellicht moet dit worden meegenomen in de ontwikkeling van het nieuwe Peple HR.

Rick van Bleek
CONTRIBUTOR **
door Rick van Bleek

Hier begint die vraag ook te komen.

Het zou inderdaad handig zijn als er meer mogelijkheden komen in dit opzicht.

Zowel bij noodcontact en bij partner moet er ook verplicht het geslacht aangegeven worden door een medewerker.

Misschien een 'Dat zeg ik liever niet' of het een optioneel veld maken?

door rachidahaddou

@Rick van Bleek @ronvlee 
In de nieuwe software wordt deze aanpassing doorgevoerd, hier kun je dan kiezen voor Man, Vrouw, Onbekend (incl X geslacht) en niet gespecificeerd. In Talent kun je alleen een aanpassing doen voor de aanhef.