Mijn Communities
Help
Joyce Deursen
CHAMPION *

Pop-up medewerker informatie | contracten beter sorteren zodat actieve contracten bovenaan staan

door Joyce Deursen
Status: In onderzoek

In de Pop-up met informatie over de werknemer, worden ook de contracten getoond. Echter is het een opsomming van alle contracten. De som van de actuele contracten worden wel netjes genoemd, maar vervolgens is het soms zoeken naar de actuele contracten. Het is wenselijk dat de actuele contracten bovenaan of apart in de pop-up worden getoond, zodat ze eenvoudiger te raadplegen zijn.

Als voorbeeld onderstaande afbeeldingen. In de eerste afbeelding zie je wel direct het actieve contract, omdat de begindatum het oudste is.

JoyceDeursen_0-1730987026897.png

Echter moet je vervolgens scrollen om het andere actieve contract inzichtelijk te krijgen.

JoyceDeursen_1-1730987177311.png

7 Opmerkingen
Marinka Eweg
VISMA
door Marinka Eweg

@Joyce Deursen 

Standaard wordt de volgorde aangehouden van de contractnummering. Dat komt natuurlijk niet altijd overeen met de startdata en einddata van contracten.

Wist je wel dat het al mogelijk is om per kolom te sorteren? Door op de naam van de kolom te klikken komt de sorteeroptie beschikbaar. Die sorteert dan van oud naar nieuw. Die kan je vervolgens nogmaals aanklikken en dan wordt het van nieuw naar oud gesorteerd. Dat helpt wellicht al in het inzichtelijk maken van actieve contracten. 

MarinkaEweg_0-1731425952721.png

Marinka Eweg
VISMA
door Marinka Eweg
Status changed to: Status: Intake

Nico vander Bent
CHAMPION ***
door Nico vander Bent

@Marinka Eweg  aanvullend dit geldt ook voor bijvoorbeeld de variabel salariscomponenten. Ik weet, dat je deze door op periode of datum te klikken kan sorteren, maar standaard zou de huidige verwerkingsmaand als eerste getoond moeten worden.

Joyce Deursen
CHAMPION *
door Joyce Deursen

@Marinka Eweg dat weet ik, maar dat geeft dan nog niet het gewenste resultaat. Zeker niet als je een contract hebt voor onbepaalde tijd en bijvoorbeeld een tijdelijke uitbreiding, een combinatie wat veel voorkomt in het onderwijs.

Nico vander Bent
CHAMPION ***
door Nico vander Bent

@Joyce Deursen Helemaal mee eens!

Marinka Eweg
VISMA
door Marinka Eweg

@Joyce Deursen @Nico vander Bent dank voor jullie reactie. 

Marinka Eweg
VISMA
door Marinka Eweg
Status changed to: Status: In onderzoek