Mijn Communities
Help
Karin F
CONTRIBUTOR **

Standaard autorisatie in bedrijfsdocumenten weer toevoegen

door Karin F
Status: Gerealiseerd

In de optie Bedrijfsdocumenten is het niet meer mogelijk om een standaardautorisatie in te stellen (op te slaan) om het inrichten van een nieuwe (sub)map te vereenvoudigen. Deze optie was voorheen aanwezig, maar is in december 2022 komen te vervallen in de nieuwe release. Nu moet dit per submap opnieuw ingesteld worden. Dit is tijdrovend en foutgevoelig en dus niet klantvriendelijk!

Graag deze functionaliteit weer openstellen!

7 Opmerkingen
door Nico_van_der_Reijden (Bijgewerkt ‎26-01-2023 11:04 door Nico_van_der_Reijden VISMA )
Status changed to: Status: Nieuw

Vanuit beveiliging en privacy eisen is dit aangepast. Voor release 1.137 was de autorisatie zo ingesteld dat bij iedere nieuwe aangemaakte map deze toegankelijk was voor iedereen. Met deze instelling kunnen er danook privacy incidenten optreden, als software leverancier hebben wij de zorg om dit te voorkomen. Dit is dus aangepast en zal je nu autorisaties expliciet moeten aangeven.

 

Karin F
CONTRIBUTOR **
door Karin F

Ik begrijp de privacy-eis, maar het zou handig zijn als je een bepaalde autorisatie kan opslaan en deze instelling kan toevoegen aan de nieuwe (sub)map. Je maakt dan eerst een nieuwe map aan zonder autorisatie-instellingen en vervolgens ken je de opgeslagen autorisatie-instelling toe aan de nieuwe map.

Paul Roep
VISMA
door Paul Roep

Beste Karin,

Het zou nog steeds mogelijk moeten zijn om een eigen default op te slaan zodat deze default direct wordt gebruikt bij het aanmaken van de nieuwe map. Ik heb echter geconstateerd dat dit niet het geval is en daarom heb ik intern een ticket gelogd om dit op te lossen. 

Excuses voor het ongemak. 

door Rene van Jole
Status changed to: Status: Gerealiseerd

Dit is afgelopen weekend gerealiseerd in release 1.137.14

 

Ronald Fokkens
CHAMPION *
door Ronald Fokkens (Bijgewerkt ‎07-02-2023 10:55 door Ronald Fokkens )

@Rene van Jole graag juiste releaseversie vermelden. kan jouw versie niet vinden. Heb je een link?

 

 

 

 

door Nico_van_der_Reijden (Bijgewerkt ‎07-02-2023 16:00 door Nico_van_der_Reijden VISMA )

Beste Ronald, het vermelde update release nummer door René is correct. 

 

Als je op zoek bent naar de releasenotes voor deze update moet ik constateren dat deze niet zijn gepubliceerd op deze community. In deze update is het volgende opgelost:

- De default autoristie werkt weer bij het aanmaken van een nieuwe map in bedrijfsdocumenten.

- en er is een autorisatie foutmelding opgelost dat in enkele gevallen werd gegeven in Workflow als er een bestand werd gedownload.

 

We nemen deze update release note publicatie proces weer onder de loop zodat we dit in het vervolg kunnen voorkomen.

Excuus voor het ongemak.

 

door Nico_van_der_Reijden
Status changed to: Status: Gerealiseerd