Mijn Communities
Help
Els Vonk
CONTRIBUTOR ***

Uit dienst

door Els Vonk
Status: Intake

Op dit moment kun je niet in 1 oogopslag zien dat iemand uit dienst gaat. Kan de ontslagdatum ergens in een scherm (bijvoorbeeld bij "Contract") weergegeven kunnen worden?

Els

14 Opmerkingen
Marinka Eweg
VISMA
door Marinka Eweg

@Els Vonk op het tabblad contract wordt de datum al weergegeven. Ook in de pop up (als je klikt op de naam van de medewerker) wordt dit veld weergegeven. Kun je misschien aangeven waar je dit gegeven dan nog mist?

MarinkaEweg_1-1726730431500.png

MarinkaEweg_0-1726730383775.png

door Rene van Jole
Status changed to: Status: Bestaat al

zie toevoeging / aanvullende info 

Els Vonk
CONTRIBUTOR ***
door Els Vonk

Je kunt het dus alleen zien als je bij contract kijkt of wanneer je op een naam klikt (blauwe regel). Als je bij persoonlijke gegevens kijkt, zie je dit niet. Snap dat het niet zo heel belangrijk is maar soms is het echt handig. Misschien iets bedenken zoals het "toverstafje" als er een onverwerkte mutatie is?

Nico vander Bent
CHAMPION ***
door Nico vander Bent

@Els Vonk helemaal met je eens. Vind dat definitieve datum uit dienst ook zichtbaar moet zijn bij de Persoonlijke Gegevens. 

KesterenMB
CHAMPION *
door KesterenMB

Het zou inderdaad wel logisch zijn als de datum uitdienst ook bij de Persoonlijke Gegevens staat. Net als de indienstdatum.

Het gaat niet om einde van (een van de) contract(en) maar einde volledig dienstverband.

Marinka Eweg
VISMA
door Marinka Eweg

@Els Vonk @KesterenMB @Nico vander Bent 

De einddatum wordt per contract vastgelegd.

Per contract wordt dan ook de einddatum weergegeven in het tabblad contract. Of in het pop up scherm waar per contract een regel wordt weergegeven.

In het geval van meerdere contracten is de vraag welke einddatum je zou moeten hanteren bij het weergeven in Persoonsgegevens. Geen einddatum als ten minste 1 contract geen einddatum heeft? De einddatum van het laatste contract?

En als je dan datum x ziet staan in de persoonlijke gegevens, maar je klikt op het tabblad contract en daar staat datum y, hoe duidelijk is dit dan?

Ik begrijp de wens wel, maar ik vraag me af of we het wel echt duidelijker maken als we dit zouden gaan doen. 

Nico vander Bent
CHAMPION ***
door Nico vander Bent

@Marinka Eweg  Het gaat om de definitieve uit dienst datum. Het feit dat de uitdienstdatum aan het contract hangt is inderdaad het grootste probleem. Dit zou m.i. niet zo moeten zijn, maar er zou een aparte definitieve uitdienst datum moeten zijn. Helaas is deze wens door mij ingediend, afgewezen. Mijn inziens is dit niet correct omdat, zeker in het onderwijs, heel veel tijdelijke contracten aanwezig zijn die een einddatum van 31-07.... hebben als je nu niet oplet in deze periode vindt er gelijk een afrekening plaats. Het is gewoon prettig dat je direct kan zien of een medewerker uit dienst gaat/is. en dat je dan niet eerst naar contract moet gaan. Zeker als je een grote instelling / onderwijsbureau bent. Wij zijn niet zo groot dus dan weet je het eigenlijk wel direct maar toch 🙂

KesterenMB
CHAMPION *
door KesterenMB

Helemaal met Nico eens. Een vastlegging van de definitieve uitdienstdatum is (ook) relevant, niet wanneer een van de (vele) contracten afloopt.

Dat werkt veel prettiger als naslagwerk.

Marinka Eweg
VISMA
door Marinka Eweg

@Nico vander Bent @KesterenMB 

Dank voor jullie reactie. Maar dan is het eigenlijke verzoek dus een aparte plek om de definitieve uitdienstdatum vast te leggen, die los staat van de verschillende einddata op de contracten? 

KesterenMB
CHAMPION *
door KesterenMB

@Marinka Eweg @Nico vander Bent @Els Vonk 

Dat klopt !

Logisch zou zijn als extra regel onder Datum-in-dienst bij Persoonlijke Gegevens.

Net als op de salarisstrook.

Nico vander Bent
CHAMPION ***
door Nico vander Bent

@Marinka Eweg  Klopt helemaal ; denk zeker in onderwijs!!! maar zou dan ook prettig zijn om deze definitieve einddatum ook in PG zichtbaar te hebben bv onder datum uit dienst

Knipsel.PNG

Nico vander Bent
CHAMPION ***
door Nico vander Bent

@KesterenMB zie dat jij ietsje sneller was :😁😃

Marinka Eweg
VISMA
door Marinka Eweg

haha ja jullie zijn het duidelijk met elkaar eens;) We gaan het in overweging nemen en komen er op terug!

door Rene van Jole
Status changed to: Status: Intake