Op dit moment kun je niet in 1 oogopslag zien dat iemand uit dienst gaat. Kan de ontslagdatum ergens in een scherm (bijvoorbeeld bij "Contract") weergegeven kunnen worden?
@Els Vonk op het tabblad contract wordt de datum al weergegeven. Ook in de pop up (als je klikt op de naam van de medewerker) wordt dit veld weergegeven. Kun je misschien aangeven waar je dit gegeven dan nog mist?
Je kunt het dus alleen zien als je bij contract kijkt of wanneer je op een naam klikt (blauwe regel). Als je bij persoonlijke gegevens kijkt, zie je dit niet. Snap dat het niet zo heel belangrijk is maar soms is het echt handig. Misschien iets bedenken zoals het "toverstafje" als er een onverwerkte mutatie is?
Per contract wordt dan ook de einddatum weergegeven in het tabblad contract. Of in het pop up scherm waar per contract een regel wordt weergegeven.
In het geval van meerdere contracten is de vraag welke einddatum je zou moeten hanteren bij het weergeven in Persoonsgegevens. Geen einddatum als ten minste 1 contract geen einddatum heeft? De einddatum van het laatste contract?
En als je dan datum x ziet staan in de persoonlijke gegevens, maar je klikt op het tabblad contract en daar staat datum y, hoe duidelijk is dit dan?
Ik begrijp de wens wel, maar ik vraag me af of we het wel echt duidelijker maken als we dit zouden gaan doen.
@Marinka Eweg Het gaat om de definitieve uit dienst datum. Het feit dat de uitdienstdatum aan het contract hangt is inderdaad het grootste probleem. Dit zou m.i. niet zo moeten zijn, maar er zou een aparte definitieve uitdienst datum moeten zijn. Helaas is deze wens door mij ingediend, afgewezen. Mijn inziens is dit niet correct omdat, zeker in het onderwijs, heel veel tijdelijke contracten aanwezig zijn die een einddatum van 31-07.... hebben als je nu niet oplet in deze periode vindt er gelijk een afrekening plaats. Het is gewoon prettig dat je direct kan zien of een medewerker uit dienst gaat/is. en dat je dan niet eerst naar contract moet gaan. Zeker als je een grote instelling / onderwijsbureau bent. Wij zijn niet zo groot dus dan weet je het eigenlijk wel direct maar toch 🙂
Dank voor jullie reactie. Maar dan is het eigenlijke verzoek dus een aparte plek om de definitieve uitdienstdatum vast te leggen, die los staat van de verschillende einddata op de contracten?
@Marinka Eweg Klopt helemaal ; denk zeker in onderwijs!!! maar zou dan ook prettig zijn om deze definitieve einddatum ook in PG zichtbaar te hebben bv onder datum uit dienst
U moet een geregistreerde gebruiker zijn om hier een opmerking toe te voegen. Als u al geregistreerd bent, moet u zich aanmelden. Als u zich nog niet hebt geregistreerd, moet u zich registreren en aanmelden.