om een gepersonaliseerde navigatie te krijgen.
om een gepersonaliseerde navigatie te krijgen.
Verlof herberekenen bij onbetaald ouderschapsverlof
Impact:
Beste lezer, als iemand onbetaald ouderschapsverlofuren opneemt is er geen opbouw aan verlofrechten. Op dit moment doen wij de verlofrechten achteraf over het afgelopen jaar corrigeren.
In de regel neemt men op een vaste dag in de week ouderschapsverlof op, dan is dit nog wel te doen met herberekenen van het verlof met terugwerkende kracht. Feitelijk corrigeren wij dit dan handmatig in de verlofkaart van de medewerker.
Soms komt het voor dat een medewerker het onbetaald ouderschapsverlof flexibel opneemt. Is er in Visma een mogelijkheid om op een makkelijke manier de verlofherberekening te doen?
Ik vraag me af hoe dit bij andere werkgevers gaat die hiermee te maken hebben.
Ik doe:
Stel iemand nam 1 dag per week ouderschapsverlof (OSV) in 2022 = 40 - 8 uur = 32 uur = 0.8 deeltijdfactor. Verlof zal dan met terugwerkende kracht gebaseerd worden op 0.8 deeltijdfactor en corrigeer ik handmatig als minboeking in de verlofkaart van de medewerker.
Kan dit makkelijker in Visma?
Bij flexibele opname, kan ik mij voorstellen dat het niet op een andere manier kan in Visma. Maar wellicht mis ik iets.
Reactie Visma support en huidige inrichting in Visma:
Op dit moment corrigeer je het verlof in het geval van ouderschapsverlof handmatig. Je vraagt of er makkelijkere manier is om deze verlofherberekening te doen. Het antwoord hierop is nee.
Het verlof moet in het geval van ouderschapsverlof (of ander onbetaald verlof) handmatig gecorrigeerd worden zowel bij een vaste vast als bij een meer flexibele opname.
Idee:
Kan dit wel op een makkelijkere manier ingericht worden in Visma bij een correctie achteraf en flexibele opname?
U moet een geregistreerde gebruiker zijn om hier een opmerking toe te voegen. Als u al geregistreerd bent, moet u zich aanmelden. Als u zich nog niet hebt geregistreerd, moet u zich registreren en aanmelden.
Copyright 2023 Visma Community. All right reserved.