Mijn Communities
Help
Joyce Deursen
CONTRIBUTOR ***

Zoeken beperken tot het geselecteerde bedrijf daarna over alle bedrijven

door Joyce Deursen
Status: Afgewezen

Wij zouden graag voor de volgende functionaliteit willen zien bij het zoeken naar een werknemer. Dit zal voor spelen bij klanten die het beheer hebben over meerdere bedrijven (AK's)

 

Huidige werking:

  1. Selecteer een bedrijf
  2. Selecteer een menu en zoek op het hoogste niveau (afdelingen) op achternaam van een werknemer
  3. Als deze achternaam binnen dat bedrijf meer dan één keer voor komt, wordt in het zoekveld wel het juiste aantal getoond, bijvoorbeeld 5 zoekresultaten. JoyceDeursen_0-1703230282522.png
  4. Na klikken op 'Enter' laadt Visma en wordt een pop-up scherm getoond. Hierin worden de zoekresultaten van alle bedrijven getoond.
  5. Ik moet het vinkje uitzetten bij 'alle bedrijven' en dan klikken op zoeken of het filter aanzetten voor het bedrijf waar ik  ingelogd ben. 

JoyceDeursen_2-1703230348423.png

 

Nadeel:

  • Extra handelingen. (vinkje uitzetten bij alle bedrijven | Zoeken / bedrijf opzoeken uit de lange lijst en filter aanzetten) 
  • Zoeken is traag, want hij gaat de resultaten ophalen bij alle bedrijven.

 

Wenselijk:

Als ik zoek binnen een bedrijf dan alleen de resultaten tonen en ophalen van dat bedrijf.

 

Als er geen zoekresultaten binnen het bedrijf zijn, dan de pop-up tonen en de mogelijkheid bieden om te zoeken binnen alle bedrijven of enkele bedrijven.

 

Voordeel:

  • Veel gebruikersgemak
  • Het zoeken zal sneller gaan en performance verbeteren.
2 Opmerkingen
door Rene van Jole
Status changed to: Status: In onderzoek

Hartelijk dank voor je idee.
Graag houden wij in de gaten hoeveel stemmen je idee krijgt. We zullen vervolgens op basis van het aantal stemmen in combinatie met de strategie van het product je idee al dan niet op de backlog opnemen. We zullen je via dit idee op de hoogte houden van de status.

Toelichting mbt de statussen vind je ook in FAQ

door Rene van Jole
Status changed to: Status: Afgewezen

Dit verzoek staat al enige tijd op het idee portaal en heeft niet veel Kudo's
Helaas zien we op dit moment geen plek op de Roadmap voor uw verzoek
Dit verzoek zal daarmee niet op de Roadmap worden opgenomen