Mijn Communities
Help
Wil de Bruin
CHAMPION *

app niet ontkoppelen na uitdienst melding

door Wil de Bruin (Bijgewerkt ‎18-08-2021 11:44 door Rene van Jole VISMA )
Status: Realisatie waarschijnlijk

Indien een medewerker uitdient gaat wordt op de app gestopt op de datum uitdienst.

In veel gevallen ontvangen de medewerkers nog een afrekening en kunnen niet meer bij hun loonstrook en later niet bij hun jaaropgave.

Kan het zo geregeld worden dat wij zelf bepalen wanneer de app afgekoppeld wordt.

 

Natuurlijk kunnen ze nog via visma.net erin maar daar zijn ze meestal de inlog van kwijt en als ze een wachtwoord opvragen komt deze vaak bij hun zakelijke email en daar kunnen ze niet meer bij.

 

In deze tijd wordt er meer met de app gewerkt.

20 Opmerkingen
Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous
Status changed to:

Hartelijk dank voor je wens! Het onderwerp van je wens is op dit moment geen onderdeel van de strategie. Het is daarom onwaarschijnlijk dat deze zal worden gerealiseerd. We willen echter nog graag in de gaten houden hoeveel kudos je wens krijgt, wat reden kan zijn om deze wens te heroverwegen. We zullen je via deze wens op de hoogte houden.

Rob Heldoorn
CONTRIBUTOR *
door Rob Heldoorn

Klopt en is heel onhandig inderdaad. De app zou kunnen stoppen per deactivatiedatum van de gebruiker ipv de uitdienstdatum van de medewerker.

Wil de Bruin
CHAMPION *
door Wil de Bruin

Merijn,

heel jammer dat jullie een andere strategie hierin hebben.

Ik ben het met Rob eens dat deze verantwoording juist bij de klant moet liggen. En dat de klant aangeeft wanneer de gebruiker geen toegang meer heeft.

 Ik hoop dat jullie het nogmaals in overweging willen nemen met daarbij de wens en de verantwoording van de klant.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous
Status changed to:
 
Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Goedemiddag @Wil de Bruin @Rob Heldoorn 

 

We zullen de wens nogmaals bespreken n.a.v. jullie feedback. Mocht deze wens toch op relatief korte termijn gerealiseerd kunnen worden, horen jullie het.

door Rene van Jole
Status changed to: Status: In onderzoek
 
Wil de Bruin
CHAMPION *
door Wil de Bruin

Beste Merijn en Ren,e,

Op korte termijn is het niet gelukt. We zitten al op de lange termijn.

Wat is de status hiervan.

Nu de jaaropgaven verstuurd zijn, zijn we druk bezig op veel jaaropgaven opnieuw te mailen naar de ex medewerker. Is zonder van onze tijd terwijl een een mooie tool is wat dit had kunnen voorkomen.

 

We horen graag hoe het ermee staat.

door Rene van Jole

hoi Wil 

Dank je voor je input. Merijn werkt intussen niet meer voor VIsma.net en heeft een baan elders. 

De status is dat we nu focussen voor App om deze werkbaar te krijgen voor Android en Iphone.

Voor verdere functionele uitbreiding hebben we zeer beperkte recoureses en op dit moment niet de hoogste prioriteit al zou ik dit graag zelf anders zien.

 

Als we ruimte zien in onze planningen dan wil ik zeker stappen in de App maar dit verwacht ik niet de komende kwartalen 

Wil de Bruin
CHAMPION *
door Wil de Bruin

Dat is jammer dat hij vertrokken is maar niks aan te doen.

Ik snap dat de prioriteit ergens anders ligt maar de vraag en wens ligt er toch al heel lang.

Misschien heel makkelijk maar koppel de app los van de einddatum en laat de klant zelf bepalen wanneer iemand geen rechten meer heeft.

Het scheelt de klant veel werk omdat de meeste medewerkers met de app werken.

Justian_Fieret
CONTRIBUTOR ***
door Justian_Fieret

Eens met @Wil. De app wordt veelvuldig gebruikt en het kost nu teveel onnodige tijd om jaaropgaves achteraf te mailen. Wat mij betreft heeft dit ook meer prio. Ik denk dat deze wens nog veel breder leeft. 

Inez Viallé
CONTRIBUTOR ***
door Inez Viallé

Mee eens, Laat de klant zelf bepalen hoelang de app gebruikt mag worden, net als het youforce account.

Bij ons kunnen medewerkers nog inloggen 3 maanden na einddatum in dienst, dat zou bij de app ook zo moeten kunnen.

door Rene van Jole

Nogmaals bedankt voor jullie input, ik kan helaas mijn eerdere input in dit request niet aanpassen. Dit is een grote aanpassing in het systeem wat op dit moment niet de hoogste prio heeft. Ik zal dit request op de backlog zetten maar verwacht niet dat dit dit jaar wordt opgepakt 

door Rene van Jole
Status changed to: Status: Realisatie waarschijnlijk

Request is opgenomen onder backlog nummer 4922

anita kooij
CONTRIBUTOR *
door anita kooij

Ook wij lopen hier al jaren tegenaan . Zodra een medewerker uit dienst is moeten we  alle loonstroken de jaaropgave en de afrekening per post gaan versturen. Dit hebben we al diverse malen aangegeven bij Visma terwijl het bij applicatiebeheer wel mogelijk is om een einddatum mee te geven .De werkt alleen niet.

 

Wil de Bruin
CHAMPION *
door Wil de Bruin

Rene

backlog 4922 niet dit jaar maar welk jaar wel.

Aan de kudos te zien toch iets wat de klant heel graag wil hebben.

Hoe kunnen we het toch ervoor zorgen dat het dit jaar gerealiseerd kan worden.

door Rene van Jole

hoi Wil 

Nog geen indicatie van af te geven, we kunnen hier dit jaar niet aan werken helaas 

We moeten keuzes maken en die liggen voor dit jaar niet als eerste op uitbreidingen op de App muv het laten werken van de App op alle devices 

Gerard van Kuijl
CONTRIBUTOR **
door Gerard van Kuijl (Bijgewerkt ‎06-03-2023 16:18 door Gerard van Kuijl )

Het is inmiddels een jaar na de laatste post in dit topic en ruim anderhalf jaar sinds de start ervan. Ook ik heb deze wens gesteund via een Kudo.

 

Ik ben toch wel benieuwd of er inmiddels nieuws is op dit vlak en wanneer we deze aanpassing mogen verwachten. Het zou veel tijd en frustratie schelen. Net als bij andere personen hierboven moet veel via post verstuurd worden, daar e-mail per definitie een zeer onveilig medium is.

door Rene van Jole

Goedemiddag 

 

Ik snap uw vraagstelling en we willen dit ook graag ondersteunen echter voor de App funcitonaliteit uitbreiding hebben we vooralsnog geen plannen en of capaciteit beschikbaar

 

Onze eerste focus is om smartscan via de app te gaan ondersteunen dit is voor dit moment de grootste nieuwste aanvulling

Een aantal belangrijke ideeen / verzoeken mbt de app zijn ons bekend en als we mogelijkheden zien gaan we die oppakken maar met de kennis van vandaag zal dit niet op korte termijn gaan plaatsvinden

 

Gerard van Kuijl
CONTRIBUTOR **
door Gerard van Kuijl

Beste Rene,

 

Allereerst dank uiteraard voor de zeer snelle reactie!

 

Het spijt me, maar ik moet wel zeggen dat ik moeite heb met dit proces. Als klant heb je eigenlijk nooit goed inzicht in óf een wens gerealiseerd zal worden en al helemaal niet wanneer je een mogelijke oplevering mag verwachten.

Hiermee is het ook onmogelijk om binnen de eigen organisatie de verwachtingen enigszins te managen.

door Rene van Jole

hoi Gerard

 

Dat klopt inderdaad. We hebben veel ' andere 'stromen van requests zoals CAO wijzigingen, Wettelijke aanpassingen, Interne projecten maar ook externe projecten die allemaal verzoeken aan mij hebben om development te doen. Het idee portaal is een van de stromen van verzoeken 

We hebben vele malen meer aanvragen dan capaciteit op dit moment hebben we al voor meer dan 5 jaar aan werk op de plank liggen daarmee moeten we helaas keuzes maken en kunnen diverse verzoeken lang duren voordat we dit kunnen oppakken 

 

Ik begrijp daarmee uw gevoel, heel begrijpelijk maar we proberen te focussen op een aantal aandachts gebieden waar we ons op richten. Op de korte termijn is de App hier geen onderdeel  van.