Mijn Communities
Help
Wil de Bruin
CHAMPION *

opboeken verlof

door Wil de Bruin
Status: Afgewezen

IS het mogelijk voor de medewerker om eenvoudig verlof op te boeken in de verlofregistratie. Denk hierbij aan overuren die de medewerker in vrije tijd wil hebben.

Als salarisadministrateur weet ik hoe ik de overuren kan op boeken maar dit zijn een aantal stappen die niet gebruiksvriendelijk is voor de medewerker. 

Kan dit bijvoorbeeld via de declaratie module of via 1 maximaal 2 stappen in de verlof module.

Natuurlijk moet de manager deze actie ook goedkeuren.

7 Opmerkingen
Anjadk
VISMA
door Anjadk

 

@Wil de Bruin  

 

Ja dit is mogelijk door in de module Verlof een nieuwe boekbare verlofdefinitie toe te voegen, genaamd Tijd voor Tijd (TvT) waarbij medewerkers via MijnTalent een correctie mogen toepassen. Hier kun je een goedkeuring door de manager/verlofgoedkeurder op laten toepassen. De overuren worden bijgeboekt en kunnen op een later moment worden opgenomen. 

 

Via Declaraties is (nog) niet mogelijk omdat hier altijd een looncomponent, dus een uitbetaling, aan gekoppeld is. 

Wil de Bruin
CHAMPION *
door Wil de Bruin

de verlofdefinitie is er al. Nu doe ik het handmatig maar dat zijn een aantal stappen. Is er een beschrijving hoe de medewerker dit kan doen. Juist op een eenvoudige manier. 

 

Vis declaratie module begrijp ik dat het nog niet kan. Maar is dit een optie voor in de toekomst.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous
Status changed to:

Hartelijk dank voor je wens @Wil de Bruin .

 

Zoals @Anjadk al aangeeft zijn er al wel mogelijkheden in Verlof, door medewerkers zelf correcties uit te laten voeren in Mijn Talent op een TVT verlofdefinitie. Hier bestaat geen kant en klare beschrijving of werkinstructie voor, maar maak gerust een Supportticket aan als je er niet uitkomt.

 

V.w.b. een eventuele mogelijkheid in de declaratiemodule, deze wens zullen we beoordelen.
Graag houden wij in de gaten hoeveel stemmen je wens krijgt. We zullen vervolgens op basis van het aantal stemmen in combinatie met de strategie van het product je wens al dan niet inplannen. We zullen je via deze wens op de hoogte houden.

door Rene van Jole
Status changed to: Status: In onderzoek
 
door Rene van Jole
Status changed to: Status: Afgewezen

Hartelijk dank voor uw wens, 

 

Dit is een zeer valide wens echter door andere prioriteiten de komende 2-3 jaar verwachten we niet hier op korte termijn aan toe te komen.  

 

Om geen verkeerde verwachtingen te wekken wijs ik voor nu de wens af.

soudeman
CONTRIBUTOR **
door soudeman

Wat mij betreft is het ook een goed idee dat medewerkers via de declaratiemodule (BV in de app) TvT uren in kunnen dienen. Is hier inmiddels al wat voor ontwikkeld? Ik ben benieuwd!

esthervanderpanne
CONTRIBUTOR **
door esthervanderpanne

Ik zou dit ook een heel goed idee vinden. Ik verwerk nu alles nog handmatig via een formulier dat weer getekend moet worden door managers. Voor uren in geld kan het kennelijk via de declaratiemodule maar voor overuren in tijd dan weer niet. Dat is niet handig want dan moeten medewerkers het voor elke optie weer anders doen.