Mijn Communities
Help
Nathalie Cuperi
CONTRIBUTOR ***

Aanhef bij overlijden

door Nathalie Cuperi
Status: Gerealiseerd

Graag willen we in de aanhef in Visma HRM een toevoeging te doen onder de noemer > Nabestaanden.
Wanneer een medewerker is overleden sorteren wij de loonstrook/jaaropgave uit de bulk >schrijven zelf op de envelop aan de nabestaanden van….
Als dit in het systeem kan worden verwerkt dan hoeven wij dit niet meer handmatig te doen en voorkomt narigheden als we het zouden vergeten. Navraag bij Support leerde dat het mogelijk is in de keuzelijsten binnen HRM, maar dat dit dus niet doorwerkt naar Payroll, en dat is nu juist de wens. 

Groet, Nathalie 

16 Opmerkingen
Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous
Status changed to:

Hartelijk dank voor je wens.
Graag houden wij in de gaten hoeveel stemmen je wens krijgt. We zullen vervolgens op basis van het aantal stemmen in combinatie met de strategie van het product je wens al dan niet inplannen. We zullen je via deze wens op de hoogte houden.

Wil de Bruin
CHAMPION *
door Wil de Bruin

Gelukkig komt dit niet vaak voor en komen er misschien niet wel stemmen.

Dat zou jammer zijn want dit is juist iets waar een HR afdeling zich kan onderscheiden.

Juist het menselijke.

Misschien  automatisch maken door op het moment reden uitdient op overleden gezet wordt dat de aanhef automatisch aangepast wordt .

 

@Nathalie Cuperi ik heb het via een keuze lijst aangepast. Naast de heer en mevrouw een aanhef gemaakt aan de nabestaande van.

 

Nathalie Cuperi
CONTRIBUTOR ***
door Nathalie Cuperi

@Wil de Bruin bedankt voor je aanvulling! zou inderdaad ook een fijne optie zijn! Ik weet dat het in de keuzelijst kan, alleen werkt dat niet door naar Payroll (dat kreeg ik terug van support), en van hen kreeg ik de vraag of ik dat kon inregelen. Heb ik nog een vraagje: krijg je die aanhef dan ook in de brief? 

 

Wil de Bruin
CHAMPION *
door Wil de Bruin

Nathalie,

door jouw  idee heb ik de keuze lijst aangepast.

Ik krijg de aanhef keurig in een brief die ik maakt.

Dit heb ik getest. 

Net getest op salarisstrook maar daar komt het niet voor.

Maar op salarisstrook hebben we helemaal geen aanhef staan. 

Weet niet of je dit kan inrichten en als het kan waar

Nathalie Cuperi
CONTRIBUTOR ***
door Nathalie Cuperi

@Wil Klopt. Van Support begreep ik dat de aanpassing in HRM op dit veld niet doorwerkt naar Payroll. Advies was op het idee hier in te dienen 😃 Ik ga ook even testen of het goed in de brief komt. Dank je voor je reactie!

door Rene van Jole
Status changed to: Status: In onderzoek
 
Zijlstra15
CONTRIBUTOR *
door Zijlstra15

Ik heb nog een aanvullend verzoek:

je kan nu kiezen uit man of vrouw bij de aanhef maar we hebben nu een nieuwe medewerker is dienst die graag gender neutraal als aanhef wil hebben staan. Zou mooi zijn dat dit op korte termijn geregeld kan worden omdat dit vaker zal voorkomen in te toekomst lijkt mij.

John Bouwman
CHAMPION **
door John Bouwman

Wij hebben ook een medewerker die gender neutraal als aanhef wil hebben. Dus zou inderdaad wel handig zijn.

door Rene van Jole

Goedemiddag, 

Ja gender neutraal staat al een hele tijd op de backlog. Dit is nog niet opgepakt omdat het niet moeilijk werk is om dit te realiseren maar vooral heel veel werk, dat houd ons op dit moment nog even tegen.  Het geslacht werkt in heel veel applicaties door. 

PASA
CONTRIBUTOR **
door PASA

Dit zou zeer klantvriendelijke zijn naar de nabestaande.

 

door Rene van Jole
Status changed to: Status: Realisatie waarschijnlijk

Dit request is op de backlog opgenomen onder nummer 4893. Het is nog niet bekend wanneer dit wordt ingepland

Nathalie Cuperi
CONTRIBUTOR ***
door Nathalie Cuperi

@Rene van Jole, Welk request is nu opgenomen? Zowel aanheft nabestaanden doorwerken naar Payroll, als het genderneutrale aanhef?

Ik hoor graag. 

door Rene van Jole

Als we aan de aanhef gaan werken nemen we ze tzt beide mee. Ik verwacht dit niet op korte termijn gezien de impact om gender neutraal toe te voegen maar moeten en gaan we tzt zeker doen 

Nathalie Cuperi
CONTRIBUTOR ***
door Nathalie Cuperi

@Rene van Jole Mooi!! dank je!

Marinka Eweg
VISMA
door Marinka Eweg

Voor wat betreft de genderneutrale aanhef in HRM: het is mogelijk om de aanhef keuzelijst zelf in te richten en daar dus zelf een genderneutrale optie aan toe te voegen. 

MarinkaEweg_0-1673611158246.png

 

De optie om bij het geslacht iets anders te selecteren dan man of vrouw dat staat nog op de backlog zoals Rene aangeeft.

door Rene van Jole
Status changed to: Status: Gerealiseerd

Dit zal in de komende Payroll release worden opgeleverd