Mijn Communities
Help
Salden
CHAMPION **

Aanvulling minimumloon verbeteren

door Salden
Status: Bestaat al

Verbeterverzoek: kunnen jullie de aanvulling op het minimumloon nog eens onder de loep nemen en ervoor zorgen dat de aanvulling niet op het verkeerde moment wordt uitbetaald?

Toelichting: Medewerker X gaat uit dienst vanwege het bereiken van de AOW leeftijd. Hij krijgt ruim 400 verlofuren uitbetaald. Nadat ik de uren heb ingegeven denkt Visma dat de betreffende persoon onder het minimumloon zit. Dit is niet terecht. De afrekening is overigens correct als ik geen verlofuren uitbetaal. Zodra ik code 44001 ingeef, dan gaat het mis.

Ik heb het via een workaround opgelost: het minimumloon bij contract uitgezet. Toch is dit niet de oplossing. Kunnen jullie dit repareren in de software?

6 Opmerkingen
DPrins
CONTRIBUTOR *
door DPrins

Wij hebben daar ook last van bij andere onderdelen in het systeem. In ons geval bij het verwerken van FiscFree. Wanneer wij met een medewerker een bepaald bedrag per maand voor de inhouding hebben afgesproken dan kijkt het systeem ook naar de TWK en boekt soms het ingehouden bedrag zo weer terug omdat bij de TWK lijkt alsof de medewerker beneden het minimumloon zit terwijl dat niet zo is (dit speelt zich trouwens wel af bij medewerkers die al in de buurt van het minimumloon zitten).

lauraholm
VISMA
door lauraholm

@Salden Dit is inderdaad een ongewenst resultaat, wat we natuurlijk moeten oplossen. Zou je hiervoor een support ticket willen indienen, als je dit niet al gedaan hebt, dan kunnen wij het meteen van daaruit oppakken en zorgen dat dit opgelost wordt.

Salden
CHAMPION **
door Salden

@lauraholm: ik heb het euvel al gemeld onder case 47516606. Daar werd me gezegd dat dit de huidige werkwijze van het systeem is en dat ik het het beste kon melden als verbeterverzoek.

lauraholm
VISMA
door lauraholm
Status changed to: Status: Bestaat al

@Salden Bedankt voor het ons alert maken hierop. Het goede nieuws is dat je vraag gemakkelijk op te lossen is en geen workaround vergt. Op jullie component 44001, kun je het vinkje Grondslag voor → Minimumloon aanvinken. Dit is dezelfde werkwijze die wij hanteren voor onze standaard looncomponenten. Er is overigens ook een standaard component 42910 Afreken verlofsaldo voor. 

Nbastiaanse
CHAMPION *
door Nbastiaanse

Dit speelt bij veel meer componenten. Wij hebben situaties van onbetaald ouderschapsverlof waar medewerkers die ruim boven de €5000 bruto verdienen een aanvulling minimumloon krijgen. Ik heb hier ook een ticket voor ingediend maar ook daar kreeg ik de reactie dit is de werking en daar blijft het bij.

Salden
CHAMPION **
door Salden

@lauraholm : bedankt voor de tip. Ik heb het aangepast in de inrichting. Toevallig heb ik nu geen soortgelijk geval om te checken of het werkt maar dat komt nog wel.