Mijn Communities
Help
MarianSnoeck
CONTRIBUTOR ***

CAO VVT: Inlooppremie WGA 0,120% wordt vanaf 01-01-2023 betaald door werkgever

door MarianSnoeck
Status: Gerealiseerd

In premie voor de inloopdekking WGA van 0,120% die nu voor rekening komt voor de werknemer, moet (uiterlijk in januari 2024) door middel van een eenmalige uitkering volledig gecompenseerd gaan worden door de werkgever (zie artikel 7.2.5 e.v. gewijzigde tekst van 15-12-2022).

Interzorg heeft besloten om deze premie direct voor haar rekening te nemen. In de berichtgeving van Actiz van 17-01-2023 is beschreven dat dit is toegestaan en dat werkgever hierdoor niet alsnog de eenmalige uitkering hoeft te betalen.

Zijn er meer zorgorganisaties die dit besloten hebben en inrichting/ondersteuning van Visma nodig hebben? Of dit zelf al in orde gemaakt hebben?

Bij ons zal het nieuwe component 52320 WGA-hiaatverzekering premie aangepast moeten worden omdat het nu beide premies bevat (0,274% en 0,120%).

Daarnaast willen wij graag een apart component alleen voor de berekening van 0,120% inlooppremie. Dit kan gebruikt worden voor afboeken voorziening en aangifte bij de verzekeraar.

5 Opmerkingen
wtentije
CONTRIBUTOR ***
door wtentije

 

 

Is over bovenstaande al iets bekend, wij hebben met spoed hier ook een oplossing voor nodig, daar wij ook voornemens zijn de premie 0,12% miv 1-1-2023 door de werkgever direct te laten verrekenen.

 

Patricia 1
CONTRIBUTOR *
door Patricia 1

Ik heb een call aangemaakt, met de vraag of ik een handleiding kan krijgen voor het aanmaken van een looncomponent, welke als werkgeversbetaling loopt.

wtentije
CONTRIBUTOR ***
door wtentije

 

Het is een CAO besluit maw dan verwacht ik dat er in tabel 60800

wtentije_0-1675853439892.png

 

De regeling mbt betaling werkgever komt erbij met dezelfde regeling/voorwaarden die staat bij de werknemer maar dan met 0,12% deze kan dan direct worden gejounaliseerd zodat de kosten maandelijks in de begroting kunnen worden meegenomen!!! 

 

 

door Rene van Jole
Status changed to: Status: Realisatie waarschijnlijk

Je idee heeft de status "realisatie waarschijnlijk" gekregen, daarmee is het op de Roadmap geplaatst onder nummer 3869

Dit zal zsm worden opgepakt door Development 

Voor meer informatie over deze en andere statussen verwijzen we je graag naar de FAQ

lauraholm
VISMA
door lauraholm
Status changed to: Status: Gerealiseerd

Het doet ons plezier mede te delen dat deze wens inmiddels is gerealiseerd met release 213 van 7 februari. Graag verwijzen we je naar de release notes voor meer informatie over dit onderwerp: Release notes Visma.net Payroll v.213