Mijn Communities
Help
Petra Kranenburg
CHAMPION ***

rapportage loonaangifte

door Petra Kranenburg
Status: Realisatie waarschijnlijk

In de Salaris-wizar heb je de optie rapportage loonaangifte. Hierbij krijg je uiteindelijk voor 12 maanden een overzicht van wat er per maand is betaald. Het zou hierbij fijn zijn als hier een 13e overzicht komt met hierin de totalen per maand over het hele jaar. @Kmortel 

8 Opmerkingen
Ina Banis
CHAMPION *
door Ina Banis

Helemaal mee eens. Voor de financiele administratie dan ook sneller te controleren.

KesterenMB
CONTRIBUTOR ***
door KesterenMB

Ik neem aan dat dit over een cumulatie gaat van alle voorgaande maanden ?

In dat geval JA, ik ben ook voor een extra totaalkolom

door Hans de Bruin

Hi @Petra Kranenburg , dank voor je idee. Ik heb het gelezen en heb wat vragen, zie hieronder.

 

  • Bedoel je het rapport "Af te dragen loonheffingen en premies"? Of gaat je verzoek over een ander rapport?
  • Wat bedoel je precies met "...een 13e overzicht komt met hierin de totalen per maand over het hele jaar."?
    Bedoel je het toevoegen van een extra kolom met daarin, per gerapporteerd component, de totaaltelling over alle gerapporteerde periodes (zoals @KesterenMB volgens mij ook aangeeft)? Of bedoel je misschien iets anders?

Alvast bedankt voor je reactie.

Petra Kranenburg
CHAMPION ***
door Petra Kranenburg

@Kmortel @Hans de Bruin ja het gaat inderdaad om het rapport "Af te dragen loonheffingen en premies". Ik heb van mijn collega begrepen dat er iedere maand een overzicht beschikbaar is van alle af te dragen loonheffingen en premies. Dus als er bijvoorbeeld in de maand april een mutatie met terugwerkende gracht van maart gedaan wordt, komt dit bedrag in het overzicht van april te staan. Wat voor ons nu mist is aan het einde van het jaar de totalen per maand van alle af te dragen loonheffingen en premies. 

wtentije
CONTRIBUTOR ***
door wtentije

 

Een overzicht zoals het voor 2021 was zou helemaal mooi zijn:

wtentije_0-1675243942493.png

 

door Hans de Bruin
Status changed to: Status: Nieuw

Hi @Petra Kranenburg en @Kmortel , zojuist hebben @Kmortel en ik telefonisch contact gehad over deze wens. Wat ik begrijp is dat de wens eigenlijk iets uitgebreider is dan in eerste instantie in de wens beschreven. Waar het volgens ons op neerkomt is dat er eigenlijk meer en beter inzicht in twk berekeningen en aangiftes gewenst is. 

 

Het is momenteel bijvoorbeeld onduidelijk in welke periode twk's (ook over vorige jaren) thuishoren, waar twk's vandaan komen en hoe twk's zijn opgebouwd. Als er een twk in de aangifte is, is het erg lastig om uit te vinden hoe deze twk tot stand is gekomen en wat de basis is van de twk. Bijvoorbeeld, als in februari een twk bedrag van € 100,- is berekend en aangegeven over januari, is het gewenst om te kunnen zien dat in februari die € 100,- twk is berekend en aangegeven over januari en hoe die € 100,- is opgebouwd. 

 

Ik zal dit intern bespreken en een update plaatsen in dit idee wanneer er meer informatie is. 

@Petra Kranenburg , mocht je nog vragen en / of aanvullende opmerkingen hebben dan hoor ik het graag.

door Rene van Jole
Status changed to: Status: In onderzoek

Hartelijk dank voor je idee.
Graag houden wij in de gaten hoeveel stemmen je idee krijgt. We zullen vervolgens op basis van het aantal stemmen in combinatie met de strategie van het product je idee al dan niet op de backlog opnemen. We zullen je via dit idee op de hoogte houden van de status.

Toelichting mbt de statussen vind je ook in FAQ

door Rene van Jole
Status changed to: Status: Realisatie waarschijnlijk

Je idee heeft de status "realisatie waarschijnlijk" gekregen, daarmee is het op de Roadmap geplaatst onder nummer 4950 Dat het op de Roadmap staat betekent niet dat het verzoek altijd op korte termijn kan worden ingepland. Het aantal ideeen is vele malen groter dan we kunnen realiseren waardoor het best nog lang zou kunnen duren voordat uw idee ingepland kan gaan worden. Voor meer informatie over deze en andere statussen verwijzen we je graag naar de FAQ