Mijn Communities
Help
Salden
CHAMPION **

Looncode om WAZO uitkering in aparte rubriek van loonaangifte te krijgen

door Salden
Status: Bestaat al

Ik mis de oplossing voor het volgende probleem:

Een medewerkster ontvangt een WAZO-uitkering. Sinds 1-1-2022 dient de AOF-premie over deze uitkering apart te worden vermeld in de aangifte. De medewerkster krijgt gewoon haar salaris (en dus niet de WAZO) doorbetaald tijdens haar zwangerschapsverlof via één IKV. Hoe zorg ik ervoor dat ik het bedrag van de WAZO uitkering in de loonaangifte op PrlnAofAnwUit krijg te staan terwijl toch het gewone salaris wordt doorbetaald op één IKV? Hoe doe ik dit? We zijn ongetwijfeld niet het enige bedrijf dat zo werkt, dus ik zou het verzoek willen indienen bij Visma om hiervoor standaardcodes te maken.

6 Opmerkingen
door Rene van Jole
Status changed to: Status: In onderzoek

Hartelijk dank voor je wens.
Graag houden wij in de gaten hoeveel stemmen je wens krijgt. We zullen vervolgens op basis van het aantal stemmen in combinatie met de strategie van het product je wens al dan niet inplannen. We zullen je via deze wens op de hoogte houden.

lauraholm
VISMA
door lauraholm (Bijgewerkt ‎03-11-2022 16:32 door lauraholm VISMA )
Status changed to: Status: Bestaat al

De wens heeft de status "Bestaat al" gekregen.  Wanneer VerzuimPlus in gebruik is en de juiste salariscomponenten geconfigureerd zijn, za; deze op de identificatie PrInAOal (Aanwas in het cumulatieve premieloon Aof uitkering) in de loonaangifte verantwoord worden.  

 

We willen je vragen om je input met ons te blijven delen. Ook al kan het voorkomen dat sommige wensen al (op een andere wijze) in de applicatie worden ondersteund, blijft jouw stem belangrijk voor ons.

Salden
CHAMPION **
door Salden

Hallo Laura,

 

Het is me bekend dat de optie aanwezig is via de verzuimplus module. Echter, wij gebruiken deze plus module niet (net zoals vele andere klanten). Om de module, die we niet nodig hebben, te activeren is consultancy nodig. Dit terwijl dit een standaard optie in het pakket hoort te zijn. Dit is immers een eis vanuit de belastingdienst (apart aangifte doen op PrlnAofAnwUit). Ik zou dit dan ook graag als standaard optie zien en niet als iets wat via een overbodige module + consultancy geregeld moet worden. 

 

Mvg,

Oscar Salden

door Rene van Jole

Intern nog eea afgestemd.

Het activeren van verzuim plus is niet veel werk en de aanvullende inrichting ook niet dit weegt niet op tegen de Development inspanning om dit uit Verzuim plus te gaan verwijderen 

We ondersteunen daarmee uw verzoek al 

Verzuim plus is geen betaalde aanvullende module dit zit gewoon in de standaard HRM en Payroll prijs 

 

Graag tzt contact opnemen met of een consultant of CSM om dit voor u in te regelen of u hierbij de ondersteunen

Salden
CHAMPION **
door Salden

Ik vermoed dat we deels langs elkaar heen praten. Er hoeft niks uit verzuimplus verwijderd te worden.

Ik vraag enkel naar een looncode om de WAZO-uitkering correct in de loonaangifte te boeken. Dit is een verplichting van de belastingdienst en is terug te vinden op o.a. pagina 119 van de Gegevensspecificaties aangifte loonheffingen 2022 bestemd voor softwareontwikkelaars. Dit hoort gewoon voor alle gebruikers fatsoenlijk geregeld te worden of ze nu verzuim basis of verzuim plus gebruiken. 

 

Tekstfragment pag. 119:

Omdat het de werkgever in 2022 nog is toegestaan om loon en uitkering op te geven in één
inkomstenverhouding, mag de werkgever in die gevallen
Aanwas in het cumulatieve premieloon Aof laag of Aanwas
in het cumulatieve premieloon Aof hoog
wel in één inkomstenverhouding combineren met Aanwas in het cumulatieve
premieloon Aof uitkering.
U doet dit als volgt:
Als er samenloop is van Aof-laag met Aof-uitkering in één inkomstenverhouding, dan geeft u het deel
van het premieloon dat u moet toerekenen aan het reguliere loon (zonder de uitkering) aan in de
rubriek
Aanwas in het cumulatieve premieloon Aof laag en de premie over dit (deel van het) premieloon in de
rubriek
Premie Aof laag.
Als er samenloop is van Aof-hoog met Aof-uitkering in één inkomstenverhouding, dan geeft u het deel
van het premieloon dat u moet toerekenen aan het reguliere loon (zonder de uitkering) aan in de
rubriek
Aanwas in het cumulatieve premieloon Aof hoog en de premie over dit (deel van het) premieloon in de
rubriek
Premie Aof hoog.
U geeft het deel van het premieloon dat u moet toerekenen aan de uitkering aan in de rubriek Aanwas in
het cumulatieve premieloon Aof uitkering
en de premie over dit (deel van het) premieloon in de rubriek Premie
Aof uitkering

door Rene van Jole

Zoals aangegeven ondersteunen we dit in Verzuim plus 

Uw verzoek om dit in de basis onder te brengen kunnen we daarmee niet realiseren