Mijn Communities
Help
MvB
CHAMPION ***

Pensioengevend inkomen 2025

door MvB (Bijgewerkt ‎12-02-2025 14:49 door MvB )
Status: Afgewezen

In het pensioengevend inkomen over 2025 wordt slechts 10/12 deel van de oktobertoelage meegenomen. De uitbetaling in oktober 2025 is inderdaad over 10/12 maand (jan. t/m okt.), maar de opbouw/reservering van de oktobertoelage in 2025 is over 12 maanden.

Volgens mij moet de oktobertoelage volledig worden meegenomen in het pensioengevend inkomen over 2025. Dit heb ik al eerder op het forum geplaatst en andere klanten zijn het hier ook mee eens

(zowel voor PO als VO-klanten) 

Hoe kijkt Peple hier tegenaan? 

3 Opmerkingen
Remco Appel
CONTRIBUTOR *
door Remco Appel

Ik heb ook al een ticket ingestuurd... En ik weet dat er meerdere tickets zijn ingestuurd. Dit is eigenlijk geen wens, maar heeft direct impact op alle PO en VO organisaties, omdat dit extra werk met zich mee brengt (verwerking, uitleg etc)

lauraholm
VISMA
door lauraholm
Status changed to: Status: Afgewezen

@MvB 

Tijdens de cao-overeenkomst gingen we ervan uit dat de pensioenopbouw voor de oktobertoelage over 10 van de 12 maanden moest plaatsvinden. We hebben intussen feedback via verschillende kanalen ontvangen en hebben deze vraag aan het ABP voorgelegd, omdat we ook de argumentatie voor een 12/12 opbouw als valide zien.

Ik zal dit verzoek afwijzen, niet omdat we er niet meer aan de slag gaan, maar omdat het belangrijk is dat we mogelijke fouten in de berekening via een supportticket aanpakken. Dankzij een supportticket kunnen we prioriteit geven aan dit probleem en krijgen we inzicht in patronen die ons helpen om structurele verbeteringen in ons systeem en onze kwaliteitsprocessen door te voeren.

NvdB
CHAMPION ***
door NvdB (Bijgewerkt ‎19-02-2025 10:47 door NvdB )

@lauraholm Prachtig om jouw reactie te mogen lezen. Toch bijzonder dat we hierna niet meer geïnformeerd worden over de verdere gang van zaken. ik zie in de resultaten payroll dat er een herberekening OP/NP heeft plaatsgevonden. maar kan nu niet bepalen of deze betrekking heeft op de discussie rond de oktobertoelage, Ik blijf het een heel slechte zaak vinden dat wij door Peple hiervan niet op de hoogte gesteld worden. Slechte wijze van communicatie.