Mijn Communities
Help
marjorie3
CONTRIBUTOR **

SHA-265 nummer vermelden op 'Betalingsoverzicht' (PDF)

door marjorie3
Status: Gerealiseerd

Onze accountant vraagt om het SHA-265 nummer van een betaling. Is het mogelijk dat dit nummer voortaan ook op het 'Betalingsoverzicht' (PDF) wordt vermeld?

20 Opmerkingen
John Bouwman
CHAMPION **
door John Bouwman

Dat speelt inderdaad ook bij ons.

Annemiek Hendrix
CONTRIBUTOR ***
door Annemiek Hendrix

Dat zou fijn zijn!

door Rene van Jole
Status changed to: Status: Intake

Hartelijk dank voor je wens.
Graag houden wij in de gaten hoeveel stemmen je wens krijgt. We zullen vervolgens op basis van het aantal stemmen in combinatie met de strategie van het product je wens al dan niet inplannen. We zullen je via deze wens op de hoogte houden.

door Nick Terhorst

VHERNL-344

door Rene van Jole
Status changed to: Status: Realisatie waarschijnlijk

Dit verzoek is op de backlog opgenomen en zal tzt worden ingepland 

door Rene van Jole
Status changed to: Status: Ingepland
 
door Nick Terhorst

Beste@Jantine97 , @Alette Aderibigbe , @Carla Mes , @Richard Molleman , @Eelco Schouten , @karin12 , @Annemiek Hendrix , @John Bouwman 

 

Sinds augustus tonen wij de SHA-256 in het Betalingsoverzicht. Graag hoor ik of dit naar wens is

 

Vriendelijke groet

Nick

door Nick Terhorst
Status changed to: Status: Gerealiseerd
 
John Bouwman
CHAMPION **
door John Bouwman

In de realisatie is gekozen om  de SHA code op het eerste blad te vermelden. Dat is gezien de privacy niet de meest logische plek.

Beter is om deze (ook) op het laatste blad (totalen) te vermelden, want deze gaat bij ons door naar de financiële administratie voor de controle van de inleesbestanden. 

Annemiek Hendrix
CONTRIBUTOR ***
door Annemiek Hendrix

Fijn dat deze erbij staat, maar inderdaad zoals John hierboven al aangeeft: 

Ook bij ons gaat het totaalblad naar de financiële administratie, de plek is dit niet logisch.

Verzoek om deze code op het totaalblad te vermelden.

Jantine97
CONTRIBUTOR ***
door Jantine97

Ik sluit me aan bij @John Bouwman en @Annemiek Hendrix ; SHA-code graag verplaatsen naar pagina met totaal bedragen.

habers
CONTRIBUTOR ***
door habers

Hallo,

 

Is ook mogelijk (of is het zo) om de sepa betaalbestanden te downloaden met een beveiliging zodat deze niet handmatig bv in excel aangepast kunnen worden.?  we lezen deze bestanden handmatig in ABN pakket.

 

ABN stopt met hash totalen in het betaalpakket, zodat er geen controle meer kan plaats kan vinden. 

door Nick Terhorst

In versie 206 (release op 20 okt), staat de SHA-code op de pagina met totaalbedragen

door Nick Terhorst

Beste @habers, toont het ABN-pakket mogelijk een ander controlegetal?

door Nick Terhorst

Zoals waarschijnlijk bekend is, bestaat er een alternatieve betaalmogelijkheid via een koppeling met de bankapplicatie. Hiermee kan de betaling rechtstreeks naar de bank gestuurd worden.

 

Wat weerhoudt jullie om hiervan gebruik te maken?

habers
CONTRIBUTOR ***
door habers

Hallo Nick,

 

Dat zou het goed zijn als Visma ABN access online toevoegt aan die mogelijkheid.  Of in overleg met ABN gaat om dit voor elkaar te krijgen. 

 

gr John

door Nick Terhorst

Beste @habers, naar mijn weten wordt ABN access online ondersteund. Ik adviseer contact op te nemen met met onze klantenservice via 020 - 3552930 of klantenservice@visma.com. Zie ook https://community.visma.com/t5/Nieuws-in-Visma-net-ERP/Insturen-van-betaal-en-incasso-opdrachten-via...

door Nick Terhorst

@habers hoe heeft ABN laten weten dat ze gaan stoppen met de SHA-256?

door Nick Terhorst

ABN geeft inderdaad aan dat ze gaan stoppen met de filehash. "Klanten zullen daar te zijner tijd over geinformeerd worden"

Als alternatief geeft ABN: "Klanten kunnen aan de hand van het originele bestand controleren of het overeenkomt met het geimporteerde bestand"

door Nick Terhorst

Nadere informatie van ABN AMRO:

Wij hebben twee betaalsystemen voor onze zakelijke klanten. Access Online (AOL)  en Internet Bankieren Zakelijk (IBZ).  In zowel IBZ als AOL wordt het HASH totaal na het importeren getoond. Dit zal niet gaan veranderen.

Wat gaat vervallen bij ABN AMRO is de automatische controle wanneer je een XML-bestand met daarin een hash upload. De betalingsbestanden die Visma.net Payroll genereert bevatten geen hash. De hash wordt alleen getoond in de salarisrun-wizard en in het Betalingsoverzicht.