Mijn Communities
Help
Nico vander Bent
CHAMPION ***

vraag; inzake eigen overzichten

door Nico vander Bent
Status: Bestaat al

ik heb een eigen overzicht gemaakt met een aantal componenten.

Nu wil ik deze 3 bedragen naast elkaar in de kolommen i.p.v. onder elkaar. Kan dit?? en zo ja hoe!!

Dank voor reactie

5 Opmerkingen
door Hans de Bruin
Status changed to: Status: Nieuw

Hi @Nico vander Bent , dank voor je vraag. Allereerst zou ik je willen vragen om dit soort vragen in de toekomst eerst bij onze Support afdeling te stellen. Mocht op basis van de klant vraag de conclusie zijn dat er een nieuw idee moet worden aangemaakt, dan zal onze Support afdeling dat ook communiceren en kan er alsnog een idee worden aangemaakt op dit ideeën portaal.

 

Als ik je vraag goed begrijp, dan is dat waar je naar op zoek bent al mogelijk in de configuratie van een eigen rapport. 

Om dit te doen kan je in de rapportdefinitie het veld Kolomgroepen de waarde Salariscomponent geven, zie screenshot uit mijn testbedrijf hieronder. 

 

HansdeBruin_1-1705933938399.png

 

Met deze inrichting worden de geselecteerde salariscomponenten als kolommen getoond, zie screenshot uit mijn testbedrijf hieronder. Voor dit rapport heb ik een standaard filter geconfigureerd voor drie salariscomponenten, die zie je dan ook als kolommen afgedrukt.

 

HansdeBruin_2-1705934081596.png

 

Beantwoord dit je vraag?

Nico vander Bent
CHAMPION ***
door Nico vander Bent

@Hans de Bruin  dank voor tergkoppeling. nee dit beantwoordt niet mijn vraag. ik zie nu 3 rijen per werknemer. ik wil alles op 1 regel.

 

n.a.v. je andere opmerking Ik ben zo wie zo geen voorstander van de community, maar dat is een keuze van Peple en haar voorgangers dus daar kan ik weinig aan veranderen. Ik zie de community als een ''instrument''  waar de gebruikers elkaar kunnen helpen om elkaar te helpen en support gebruik ik pas op het moment dat er problemen zijn waar ik met mijn problemen terecht kan m.b.t. visma.net hm & payroll. 

 

door Hans de Bruin

@Nico vander Bent , wanneer je meerdere Rij groepen selecteert worden in de opgemaakte versie van het rapport inderdaad meerdere regels per werknemer getoond. In onderstaand voorbeeld heb ik alleen de werknemer naam (en de periode) geselecteerd. Je ziet dan dat er één regel per werknemer wordt getoond. Nadeel hiervan is dat je niet de splitsing naar, bijvoorbeeld, contract inzichtelijk krijgt. 

 

HansdeBruin_0-1706002950122.png

 

Een andere optie is om niet de opgemaakte versie van het rapport gebruiken, maar de Excel datadump van het rapport downloaden (zie onderstaande screenshot). De data in dit bestand is hetzelfde (of eigenlijk nog iets uitgebreider) als in de opgemaakte versie van het rapport, maar zonder opmaak. Je kunt hier bijvoorbeeld zelf een draaitabel van maken en het rapport zo maken zoals je zelf wenst.  

 

HansdeBruin_1-1706003110355.png

 

Ik hoor graag hoe bovenstaande je met je vraag helpt.

 

Voor wat betreft je opmerking over het gebruik van de Payroll Community is het inderdaad ons doel om de Payroll Community een plek te maken waar gebruikers met elkaar in contact komen en elkaar kunnen helpen.

Op o.a. het Forum gedeelte van de Payroll Community zien we dat gebruikers vragen stellen en met elkaar in contact komen.

Goed dat je (pas) contact zoekt met Support zodra je tegen problemen aanloopt en je vragen via de Payroll Community beantwoord probeert te krijgen.

door Rene van Jole
Status changed to: Status: Intake
 
door Rene van Jole
Status changed to: Status: Bestaat al

Zie toelichting van Hans de Bruin