Mijn Communities
Help

Ingetrokken verlof (app)

door Bas Menken - Gemeente Leiden (Bijgewerkt ‎17-02-2025 09:49 door Bastiaan Friederichs VISMA )
Status: Niet ingepland

In de nieuwe verlofmodule kun je heel eenvoudig zowel als beheerder als als werknemer verlofaanvragen intrekken. Dit werkt als een zonnetje. 

Echter worden ingetrokken verlofaanvragen volledig verwijderd en is hier geen historie meer van te vinden.

Wij hebben als wens dat het voor de beheerder inzichtelijk is welke verlofaanvragen er zijn ingetrokken en door wie.

3 Opmerkingen
door Bastiaan Friederichs
Status changed to: Status: Niet ingepland

@Bas Menken - Gemeente Leiden ik begrijp de vraag, maar nog niet helemaal wanneer je dit zou willen doen (als beheerder). Zijn er veel gevallen geweest afgelopen jaar waarbij je terug moest kijken?

En waarom was dat dan? Was er twijfel bij de medewerker of deze zijn verlofopname had ingetrokken?

Of is het meer dat je hebt gemerkt dat dit anders werkt dan Self Service, en verwacht je dat er meer vragen gaan komen van medewerkers omdat ingetrokken verlofopnames (als deze in zijn geheel zijn goedgekeurd en gesynchroniseerd met HR Core Beaufort) niet meer inzichtelijk zijn?

Heb voor nu geen concrete plannen om dit aan te passen, vandaar de statuswijziging.
Door middel van een ticket kunnen wij meer zien dan nu beschikbaar is overigens.

door Bas Menken - Gemeente Leiden

@Bastiaan Friederichs omdat alle verlofaanvragen en ook intrekkingen van verlofaanvragen bij ons zonder goedkeuring worden verwerkt onstaat er wel eens discussie over verlof wel of niet is aangevraagd. Als wij dan niet de volledige inzage hebben dan kunnen we hier geen volledig antwoord op geven. Het is helaas ook wel eens voorgekomen dat een medewerker achteraf al zijn verlof had ingetrokken en hoopte dat de manager dit niet zou merken.

Het is fijn dat je op dat soort momenten gewoon inzage hebt in wat er allemaal is gebeurd.

JF-KVK
CONTRIBUTOR ***
door JF-KVK

Goedemorgen @Bastiaan Friederichs, ik sluit me aan bij de onderbouwing van Bas. Vooral het intrekken met terugwerkende kracht is iets wat we wel willen monitoren, zonder dat er meteen een goedkeuring tussen zit.