Mijn Communities
Help

Persoonlijke gegevens wijziging onder profiel verplaatsen naar standaard menu

door Paul Wevers - Gemeente EHV (Bijgewerkt ‎17-07-2024 14:55 door Bastiaan Friederichs VISMA )
Status: Nieuw

In de Youforce app onder "Profiel" zitten de zaken waar de medewerk zijn persoonlijke gegevens kan aanpassen.

 

Medewerkers verwachten daar niet het wijzigen van contactgegevens, adresgegevens, betalingsgevevens enz.

 

Mijn voorstel is om in het hoofdscherm een optie toe te voegen met "Persoonlijke gegevens wijzigen". De medewerker wordt daar dan direct getriggert en hoeft niet te gaan zoeken.

4 Opmerkingen
door Bastiaan Friederichs

We hebben je idee gezien, ik heb in dit geval alleen even het juiste label "Profiel" toegevoegd.

Mihaela_Prescornitoiu
CONTRIBUTOR **
door Mihaela_Prescornitoiu

Hi Paul,

Bedankt voor je feedback! Tijdens het ontwikkelproces passen we de Visma Value Loop toe (je kunt er hier meer over lezen) en we hechten veel belang aan de "Discovery" fase.
We hebben dit onderzocht op het moment dat we het profiel hebben uitgebreid. Dat onderzoek bestond uit diverse stappen zoals interviews, en gebruikerstest. Daarbij konden de gebruikers bepalen wat er in het profiel zou moeten staan. Hieronder een voorbeeld van het onderzoek. Natuurlijk hebben we de resultaten gecombineerd met resultaten uit ander onderzoek. Screenshot 2023-02-06 at 15.27 1.png We zullen in dit geval dus geen aanpassing doen en de status wijzigen naar "Afgewezen". Nogmaals bedankt voor je feedback, blijf dit doen!

door Paul Wevers - Gemeente EHV

@Mihaela_Prescornitoiu :

 

De ontwikkelmethode ken ik, daar ben ik erg blij mee en ben er ook zelf onderdeel van.

 

Wanneer is dit onderzoek gedaan en bij wie is dit gedaan?

Is dit ook daadwerkelijk met een interview bij de eindgebruikers gedaan? Wij zijn namelijk met 1 of 2 processen begonnen, maar ondertussen is het veel meer geworden. Daarnaast hebben we nu veel meer inzicht in hoe Mijn Youforce ingericht is en komt de Youforce app niet overeen met Mijn Youforce. Ik vraag me dan ook af of de gemiddelde medewerker in de Youforce app dit nog steeds daar gaat zoeken.

 

Mihaela_Prescornitoiu
CONTRIBUTOR **
door Mihaela_Prescornitoiu

Hi Paul,

De interviews en gebruiktesten zijn gedaan met verschillende eindgebruikers (ook medewerkers & managers). Mede op basis daarvan zit deze functionaliteit nu dus onder de knop Profiel. We zien inderdaad soms een verschil tussen de app en Mijn Youforce, en we zijn altijd bezig om te kijken hoe we dit kunnen verbeteren. Ik stel voor je idee voorlopig nog even open te laten staan om te kijken of er meer organisaties je mening delen.