Mijn Communities
Help

VOG declaratie verwerken in maand van indiensttreding

door Paul Wevers - Gemeente EHV
Status: Alternatief aanwezig

In het nieuwe proces voor het Uploaden en declareren VOG worden twee mutaties in één keer verwerkt. De VOG wordt voor indiensttreding al aangeleverd en is de medewerker nog niet actief in HRcore. Hierdoor wordt de indirecte mutatie afgekeurd en moet er als nog een handmatige handeling uitgevoerd worden.

Is het mogelijk om het bedrag van de VOG op een later moment te activeren.

Zelf dacht ik om de datum indienst aan te houden op met de rubriek PY6932, maar dan kunnen we nog steeds uitval krijgen omdat de toekomstige medewerkers nog niet omgezet zijn op het moment dat de salarisverwerking wordt afgesloten.

6 Opmerkingen
door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Alternatief aanwezig

Goedemorgen @Paul Wevers - Gemeente EHV ,

Volgens mij zit je zelf al op het juiste spoor. Inderdaad de PY-rubriek zou dit moeten kunnen oplossen. Het staat beschreven in:

VOG: Proces gebruiken bij medewerker vóór datum indienst

De opmerking/verwijzing naar het omzetten van toekomstige medewerkers snap ik niet helemaal. Maar wellicht gebruiken jullie hier een andere werkwijze. De meest gebruikelijke werkwijze is namelijk dat bij de indienst workflow zowel de arbeidsrelatie ''toekomstige medewerker'' meegeeft als de ''daadwerkelijke arbeidsrelatie op de datum indienst''. Dat doe je wederom via een PY-rubriek (PY1102). Daarmee wordt automatisch de arbeidsrelatie omgezet op de juiste arbeidsrelatie en is er dus geen handmatige actie.

@Remco te Ronde :

Wij doen het omzetten van de arbeidsrelatie nog handmatig. Jouw oplossing had ik nog niet bedacht.

Ga dit intern bespreken!

door Remco te Ronde

Hoi @Paul Wevers - Gemeente EHV ,

Dat vermoedde ik al een beetje. Volgens mij gebruiken we dat binnen Visma|Raet sinds 2020 als de meest gebruikelijke werkwijze (zogenaamde best practise in Self Service). Maar het kan inderdaad nog goed zijn dat je tot nu toe het nog maandelijks (of zelfs dagelijks/wekelijks) handmatig doet in HR Core.

@Remco te Ronde 

Hoe moet je dat dan de P01102 in een script verwerken.

Ik wil hem eerst op TOE krijgen en later pas op V of T. Dat kan volgens mij niet op 1 formulier.

door Remco te Ronde

Hoi @Paul Wevers - Gemeente EHV ,

Heb even nagekeken hoe dit het meest wordt toegepast. Veelal heb je het eerste formulier (NW, nieuwe werknemer & ND, nieuw dienstverband). Daarin staat zowel de arbeidsrelatie (TOE) als de datum indienst.

RemcoteRonde_1-1739177121857.png

Vervolgens heb je de verschillende formulier voor type contract (zoals tijdelijke contract). Daar wordt de datum indienst overgehaald en gebruikt voor het PY-script voor arbeidsrelatie.

RemcoteRonde_0-1739177015930.png

Kan je zo verder?

Dank je wel @Remco te Ronde