Mijn Communities
Help
Taroena1
CONTRIBUTOR **

netto/brutocode bij km regelingen

door Taroena1
Status: Alternatief aanwezig

Wij willen vanuit de app kilometers kunnen declareren die netto/bruto moeten worden vergoed, maar op aantal gemaximeerd kunnen worden.

Het aantal maximeren kan in de app, maar bij km-regelingen kun je alleen maar netto codes kiezen. 

Hier zouden wij graag een netto/bruto code toegevoegd zien worden.

7 Opmerkingen
door Niek Grupstra

Bericht verplaatst naar de ideeën sectie voor de Youforce app.

door Bastiaan Friederichs

@Taroena1 wat bedoel je precies met netto/bruto vergoeden?

Betekent dat, dat je bovenmatig vergoedt? Dus meer dan de 22ct/km die vrijgesteld is?
(want juist dat scenario wordt ondersteund door de KM-regelingen in Payroll Gemal; je kunt daar inrichten wat er met het bovenmatige deel moet gebeuren; bijv. belasten, bruteren of WKR)

Taroena1
CONTRIBUTOR **
door Taroena1

We gaan dit gebruiken voor de medewerkers die op de leasefiets naar het werk rijden en evengoed reiskosten ontvangen. Als je op de leasefiets woon-werk km's maakt mag je die niet netto vergoeding dus willen we deze kilometervergoeding bruteren.

door Bastiaan Friederichs

@Taroena1 ik denk dat het ik begrijp, maar voor de zekerheid: je hebt het hier over de KM-declaraties (niet Gewerkte dagen)? 

En vervolgens wil je dat alle kilometers (van een bepaalde KM-declaratie) qua vergoeding gebruteerd worden?

Taroena1
CONTRIBUTOR **
door Taroena1

Het allermooiste is natuurlijk als we in de gewerkte dagen app op verschillende manieren kunnen vergoeden, dus thuiswerkvergoeding op de thuiswerkdag, netto vergoeding als iemand met de auto of de fiets gaat, en een bruto vergoeding als iemand op de leasefiets gaat. En om het feest nog mooier te maken, dat iemand ook aan kan geven dat ie met het ov heeft gereisd en op die dag dan alleen de km's huis-station uitbetaald krijgt. Maar dat kan nog niet begreep ik.

 

Daarom gaat het in dit geval inderdaad om een km-declaratie die iemand doet (wel via de app, maar het declaratie deel) waarbij de reiskilometers woon-werk aangegeven kunnen worden en dat deze dan gebruteerd worden

door Bastiaan Friederichs (Bijgewerkt ‎30-11-2023 09:38 door Bastiaan Friederichs VISMA )
Status changed to: Status: Alternatief aanwezig

@Taroena1 , ik heb even overlegd met mijn collega  die onderdeel is van het Payroll Gemal team.

Begin dit jaar (zie deze release notes), is er functionaliteit toegevoegd waarbij je "een bedrag per eenheid" ook kunt toepassen op de netto/bruto diversen codes.

 

BastiaanFriederichs_1-1701333123450.png

Mijn inziens zou je deze functionaliteit kunnen gebruiken om de juiste vergoeding toe te kennen.
De declaratie zorgt er dan voor dat de juiste afstand wordt aangeleverd aan Payroll Gemal, de inrichting in Gemal zorgt er vervolgens voor dat de afstand wordt omgerekend naar de juiste netto vergoeding, die vervolgens gebruteerd wordt.

De inrichting van de KM-categorie kent weinig validaties en je zou daar dus ook een netto/bruto code kunnen gebruiken:

BastiaanFriederichs_1-1701333480387.png


Mocht mijn antwoord onvoldoende zijn, raad ik je aan om via jouw Customer Success Manager te overleggen met een van onze consultants en eventueel samen de inrichting te doen.

Taroena1
CONTRIBUTOR **
door Taroena1

Het is gelukt @Bastiaan Friederichs , Dank voor het meedenken