Mijn Communities
Help
FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Inactieve OE's uitsluiten bij roltoewijzing persoon

door FBB Zorgboog (Bijgewerkt ‎19-01-2023 16:26 door FBB Zorgboog )
Status: Realisatie waarschijnlijk

De roltoewijzing persoon (700010) is in principe een prima functionaliteit, alleen ontbreekt er 1 belangrijke optie: de mogelijkheid om inactieve afdelingen uit te sluiten wanneer men gebruik maakt van de Boom optie 

roltoewijzing persoon.png

 

Wij hebben de afgelopen jaren meerdere organisatiewijzigingen gehad waardoor we ook veel inactieve OE's hebben. Wanneer ik gebruik maak de Boom optie bij de functie roltoewijzing persoon dan komt die rol ook bij alle inactieve OE's terecht die in de betreffende boom voorkomen.

6 Opmerkingen
door Frank JHM Poell
Status changed to: Status: Realisatie waarschijnlijk

Hartelijk dank voor dit idee.
We nemen dit idee mee in de planning voor nader onderzoek.

 

Is het in dit kader voldoende om in alle gevallen inactieve afdelingen uit te sluiten of zijn er situaties denkbaar waarbij tóch ook inactieve afdelingen meegenomen zouden moeten worden?

FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door FBB Zorgboog

@Frank JHM Poell Het belangrijkste (meest voorkomende situatie) is dat inactieve afdelingen uitgesloten moeten worden.

Ideaal zou natuurlijk zijn dat je kunt kiezen. Kan me situaties voorstellen waarbij je bijv nieuwe OE's alvast volledig (dus incl roltoewijzing) wilt kunnen inrichten maar pas op een later moment zichtbaar/beschikbaar wilt maken.

FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door FBB Zorgboog

@Frank JHM Poell Aanvullend: het is ook zeer wenselijk om via die optie roltoewijzing de mogelijkheid te hebben om de einddatum in te voeren bij een bestaande rol. Nu krijg je wel alle regels waar de betreffende medewerker die rol heeft in beeld maar moet je regel voor regel het veld einddatum selecteren en de einddatum handmatig invullen.

Zie ook een oud idee HCB4-1-165 -  Rol toewijzing ook in 1 keer alle registraties per... - Visma Community

 

Kunnen jullie al een inschatting geven wanneer deze aanpassing(en) naar verwachting doorgevoerd zullen gaan worden?

Met de komst van autorisatiebeheer en verschillende nieuwe functionaliteiten zal het toewijzen van rollen in Beaufort naar verwachting gaan toenemen.

FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door FBB Zorgboog

@Frank JHM Poell is er al nieuws te melden over de status?

Met de opkomst van autorisatiebeheer en het advies gebruik te maken van rollen in Beaufort wordt de behoefte aan een werkbare oplossing steeds groter.

Om je een beeld te geven en de urgentie te benadrukken:

  • We hebben 2421 afdelingen onder de hoofdgroep staan. Daarvan zijn er 'slechts' 628 actief.
  • Wanneer ik 1 persoon met een rol moet koppelen aan alle actieve afdelingen, dan valt het nog mee > 14 x invoeren, steeds met gebruik van vinkje Boomoptie.
  • Gaat het om meer personen, bijv de salarisadministratie, dan moet dit uiteraard voor ieder persoon afzonderlijk gebeuren.
  • Maar gaat er iemand weg, dan zal ik 628x handmatig een einddatum bij die rol moeten plaatsen of de regel handmatig moeten verwijderen...
door Frank JHM Poell

@FBB Zorgboog: we zullen in de 2023-05 release zowel het collectief beëindigen als het uitsluiten van inactieve afdelingen uitleveren!

FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door FBB Zorgboog