Mijn Communities
Help
mleuring
CONTRIBUTOR **

Keuze formaat scherm Beaufort Online?

door mleuring (Bijgewerkt ‎11-04-2022 10:12 door mleuring )
Status: Afgewezen

Is er een bewuste keuze voor het formaat waarin Beaufort Online Opent? Kan dat gewijzigd worden naar het formaat waarin het meest grote scherm staat? Wij gebruiken dagelijks Divers > Indirect muteren > Import externe ind. mutaties waarvoor ik het scherm handmatig breder moet maken. Maar misschien is er nog wel een ander scherm dat nog breder is en kan het formaat daarop worden aangepast?

5 Opmerkingen
door Rianne van der Linden

Wij hebben dit issue ook inderdaad en ook met het scherm Applicatiebeheer > Beheer import/export > Status import/export bestanden. 

door Frank JHM Poell
Status changed to: Status: Alternatief aanwezig
Over de breedte van schermen in Beaufort zijn in het verleden bewuste keuzes gemaakt.
 
Het is echter wel mogelijk om -gedurende een Beaufort sessie- de standaard breedte van de schermen te wijzigen.
- Sluit Beaufort 
- Open het bestand beaufort.ini (terug te vinden in de installatiefolder (..\beaufort 3.5\cfg)
- Wijzig bij [layout] de optie history=off naar history=on en sla deze wijziging op
- Open Beaufort en dan de betreffende functie
- Maak het scherm breder naar de gewenste breedte
- Selecteer de optie Venster links bovenin en selecteer bewaren.
 
Aan dit alternatief kunnen geen rechten worden ontleend.
Stefan Hoogendijk
CONTRIBUTOR **
door Stefan Hoogendijk

Waar vind ik de installatiefolder?

door Frank JHM Poell

Hallo Stefan,

Bovenstaande is bedoeld voor in huis klanten. De cfg folder is terug te vinden op de locale schijf. Welke dat is, is afhankelijk van jullie specifieke installatie.

 

 

 

door Frank JHM Poell
Status changed to: Status: Afgewezen

Zoals beschreven in de opmerkingen is er een alternatief voor in huis klanten. Voor Beaufort Online gaat dit helaas niet werken in verband met gedeelde resources waarbij per inlog andere virtuele omgevingen gebruikt worden.