Mijn Communities
Help
Anonymous
Niet van toepassing

weergave premiepercentages op loonstrook niet optellen bij meerdere dienstverbanden (PRG-I-209)

door Anonymous
Status: Realisatie waarschijnlijk

Bij meerdere (gekoppelde) dienstverbanden wordt het premiepercentage op de loostrook sons opgeteld en soms gesplitst weergegeven. Het opgeteld weergeven is uiteraard niet wenselijk. Overigens kloppen de berekening op de achtergrond wel, maar de weergave het premiepercentage op de loonstrook dus niet.

Antwoord gegeven door Visma Raet:

De verklaring voor het feit dat er twee regels worden gegenereerd op de salarisstrook is dat de grondslag niet identiek is. In de handleiding staat bij “meerdere dienstverbanden” bij 5.1.4 (Samenvoegen salarisspecificatie en betalingen) het volgende:
“Het bruto-netto deel wordt zoveel mogelijk gecomprimeerd. Dit houdt in dat, als het gegeven in de kolom ‘Berekening over’ bij een overeenkomstige uitvoercode bij de dienstverbanden gelijk is, de waarden in de kolommen ‘Perc/Aantal, Totalen, ‘Ln Loonh’ en ‘Waarvan eenmalig’ samengevoegd worden tot één regel voor deze uitvoercode”.
Dat verklaart waarom, als de grondslag voor beide dienstverbanden identiek is, er één regel wordt getoond. Is de grondslag niet identiek, dan zullen er twee regels worden gepresenteerd.

Als de grondslag van beide dienstverbanden identiek is wordt de grondslag enkelvoudig gepresenteerd en het premiepercentage wordt dan bij elkaar opgeteld zie onderstaande print uit de voorbeelden. Ik denkt dat jullie verwachten dat de grondslagen worden opgeteld en daarover dan 1% wordt berekend, maar helaas is dat niet zo.

pastedimage1637849640342v3.png

Ik verwacht dat de grondslagen worden opgeteld en daarover dan 1% wordt berekend. Dus ipv van 2% over een grondslag van € 540,15, verwacht ik op de loonstrook te zien 1% over een grondslag van € 1120,30, zoals hieronder wordt weergegeven:

pastedimage1637849746073v4.png

Het premiepercentage van, in dit voorbeeld pensioen, is een vast percentage. De weergave van 2% impliceert dat de pensioenpemie verhoogd zou zijn van 1% naar 2%, terwijl dit niet het geval is. In de weergave zou dit een vast percentage moeten zijn afhankelijk van de inrichting van de pensioenregeling.

Ik had hiervoor een ticket ingediend: 20590284, maar deze is uiteindelijk gesloten met de opmerking hiervoor een wens in te dienen. Dus bij deze.

2 Opmerkingen
Former Member
CHAMPION ***
door Former Member
Hartelijk dank voor je idee. Het toegekende nummer is: PRG-I-209
door Niek Grupstra
Status changed to: Status: Realisatie waarschijnlijk

Bedankt voor je idee. Wij gaan werken aan een oplossing waardoor Gemal in deze situatie de kolom 'berekend over' samenvoegt in plaats van het percentage. Daarnaast kun je binnenkort zelf sturen welke uitvoercodes je wilt samenvoegen op de strook en welke niet.