Mijn Communities
Help
Former Member
CHAMPION ***

Aanpassen van de email tekst bij wijzigen wachtwoord van een bestaande gebruiker (OTHR-I-22)

door Former Member
Status: Niet ingepland
De email die gestuurd wordt bij aanpassing van het wachtwoord van een bestaande gebruiker kunnen aanpassen. In het Portaalbeheer emailservice aanmeldgegevens kan alleen de mail aan nieuwe gebruikers aangepast worden.
9 Opmerkingen
Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Dit zou een mooie toevoeging zijn. Wij sturen deze mails nu handmatig: een eigen sjabloon met uitgebreide instructie. Het zou mooi zijn als we ons eigen sjabloon zouden kunnen automatiseren via YouForce.

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Het wijzigen van het wachtwoord is op zich geen moeilijke actie. We begrijpen op zich de wens wel, maar kunt u aangeven:

  • Mist u nu cruciale informatie in de standaardmail? Zo ja, welke informatie is dat dan?
  • Hoe lang is een 'uitgebreide' instructie? Gaat het om een paar regels of grote stukken tekst? En wat staat daar nu zoal op hoofdlijnen in?
Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Bij ons merk ik dat er behoefte is naar een gebruikersnaam / personeelsnummer in de email.

Het zakelijk e-mailadres is in sommige gevallen niet uniek.

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Hallo Bart,

Het klopt dat het wachtwoord wijzigen op zich geen moeilijke actie is. Dat geldt voor de meeste mensen. Maar sommige medewerkers hebben hier toch behoorlijk moeite mee. Wij hebben hier gemerkt dat mensen met de standaard instructie niet uit de voeten kunnen. Deze hebben wij dus aangevuld tot onderstaand sjabloon. Hiermee hebben we nog maar enkele medewerkers per week bij wie het niet lukt (met behulp van de mail).

 

Beste ….

 

Ik heb je inloggegevens gereset. Je kunt nu inloggen op www.youforce.biz met onderstaande gegevens. Dit zijn eenmalige codes.

Gebruikersnaam:  

Wachtwoord:

 

Vink hierbij aan dat je je inloggegevens wilt wijzigen.

Let op: NIET aanvinken dat je de gebruikersnaam wilt opslaan.

Klik op Login.

 

Als er een popup verschijnt die vraagt of je deze inloggegevens / het wachtwoord wilt opslaan, klik dan op NEE. Je wilt dit wachtwoord namelijk niet opslaan, omdat dit alleen deze ene keer kan worden gebruikt.

 

Je komt nu in het scherm waar je een nieuw wachtwoord kunt instellen. Lees hier altijd goed de informatie op het scherm.

 

Als je het nieuwe wachtwoord hebt ingevuld (in tweevoud), druk je op de groene diskette om je wachtwoord op te slaan.

Vanaf dan kun je weer inloggen met je eigen gekozen gebruikersnaam () en wachtwoord.

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

wanneer wordt hier nu iets mee gedaan?  op 26 september heeft S Vaes al een tekst voor een sjabloon aangeleverd. ik zou heel graag zelf de tekst die verstuurd wordt als een wachtwoord wordt gereset kunnen aanpassen.....

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Het zou heel fijn zijn als dit in het systeem zelf ondersteund wordt, zonder dat je mensen een aparte mail moet sturen met een uitleg over wat ze vooral niét moeten doen. 😉

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Vandaag ben ik opnieuw op zoek gegaan naar de plek waar je die tekst kunt aanpassen. blijkt dat ik dit idee vorig jaar al heb neergezet (Alzheimer light - ik vergeet dat dan en krijg een melding en ga weer opnieuw zoeken). In december nog eens gevraagd of er ooit een antwoord op komt...... dit is echt wel een urgent probleem bij ons. Wij willen mensen met inlogproblemen verwijzen naar onze website om daar een formulier in te vullen, omdat we echt plat gebeld worden, zeker in deze tijd van het jaar mbt jaaropgaves. Wanneer horen we eens of er iets gedaan wordt?

door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Realisatie onwaarschijnlijk

Beste Former Member,

 

Alsnog bedankt voor het aanmaken van dit idee. Sinds 2016 zijn er veel wijzigingen aangebracht in het inloggen en wachtwoord vergeten. Daarbij hebben we geen plannen om de e-mails die worden gestuurd als het wachtwoord wordt gewijzigd deze e-mail per organisatie aanpasbaar te maken. Dit idee krijgt daarom de status 'realisatie onwaarschijnlijk'

door Sabine Koelewijn
Status changed to: Status: Niet ingepland