Mijn Communities
Help
Thommy Spoelstra - Confina
CONTRIBUTOR ***

Accounts aanmaken - meerdere bedrijven selecteren

door Thommy Spoelstra - Confina
Status: Niet ingepland

Als wij (als administratiekantoor) accounts willen aanmaken voor onze klanten, moeten we dit per bedrijf doen.

Dus we gaan eerst naar de Tenant settings en zetten deze op 'Only users without external identity', vervolgens gaan we naar General Overview en klikken het gewenste bedrijf aan -> create missing accounts. (dit moet dus 21 keer in ons geval)

Dit kunnen we niet voor alle bedrijven doen omdat SSO gebruikers dan ook een link ontvangen.

De nieuwe optie 'Only users without external identity' zou al een verbetering moeten zijn, alleen is de identity niet standaard al ingevoerd. Het accounts aanmaken moet dan afgestemd worden met de persoon die de identity invult, en dat is lastig.

De beste oplossing is dat we gewoon meerdere bedrijven kunnen aanvinken (21 in ons geval) en op 'Create missing accounts' kunnen klikken. Lijkt mij technisch haalbaar en scheelt enorm veel tijd.

3 Opmerkingen
door Bastiaan Friederichs

hi @Thommy Spoelstra - Confina , ik zag dit idee staan in het community-deel van Self Service, ik heb hem verplaatst naar de community van het Youforce Portaal zodat mijn collega's kunnen reageren

door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Realisatie onwaarschijnlijk

Hoi @Thommy Spoelstra - Confina,

 

Bedankt voor het indienen van dit idee. Helaas hebben we besloten dit idee 'realisatie onwaarschijnlijk' te geven.

 

Belangrijkste reden hiervoor is dat het inderdaad om een verbetering gaat voor organisaties zoals jullie bij Confina (voor andere gebruikers die wellicht meelezen in dit idee, Confina is een belangrijke partner van Visma|Raet, zie: https://www.vismaraet.nl/over-ons/nieuws/partnerschap-confina-uitgebreid/). In jullie geval kan ik me voorstellen dat met 21 organisaties het wat makkelijker zou zijn als 'Create missing accounts' iets minder klikjes zou zijn. 

 

Maar het overgrote gedeelte van de Visma|Raet Youforce-gebruikers heeft 1 (of enkele) organisaties in Youforce. Daarom kiezen we ervoor om dit idee niet te verbeteren. 

door Pedro Morales
Status changed to: Status: Niet ingepland