Mijn Communities
Help
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

Huisje = Home = naar hoofdpagina

door Raymond_de_Rozario
Status: Gerealiseerd

Goedemorgen,

 

Een van de UI/UX ontwerpen die ik nooit heb gesnapt is dat binnen de portal "het huisje" gelijk staat aan een pagina terug. Iedere andere website hanteert het volgende:

 

Huisje = Home = naar hoofdpagina

 

Een meer logisch ontwerp zou zijn

Raymond_de_Rozario_0-1652767865108.png

Waarbij je door het drukken op de pijl een pagina terug gaat en op het huisje naar de hoofdpagina

Raymond_de_Rozario_1-1652767964530.png

 

14 Opmerkingen
Monique van Berkel
CHAMPION *
door Monique van Berkel

@Raymond_de_Rozario  Als ik op het huisje klik, dan ga ik wel naar de hoofdpagina. De optie pijltje terug zou ik ook fijn vinden. 

Jan_Laurijsen
CHAMPION *
door Jan_Laurijsen

Zoals de situatie nu is gaat het volgens mij goed:
YF.png

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

@Monique van Berkel en @Jan_Laurijsen net voordat ik deze post plaatste heb ik het gecontroleerd en toen functioneerde het niet zo. Nu wel, laten we hopen dat het zo blijft.

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Helaas vandaag weer dat het huisje niet naar de hoofdpagina gaat. Ik zit dan in zenden/ontvangen, nadat ik het XSSO bestand heb ge-upload. Wanneer ik dan op het huisje druk, dan gaat deze 1 pagina terug en daarna pas naar het beginscherm.

Jan_Laurijsen
CHAMPION *
door Jan_Laurijsen

@Raymond_de_Rozario bij mij werkt het wl correct. Als het je stoort zou ik er een storingsmelding van maken.

Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***
door Gea Bussink-Veerbeek

@Raymond_de_Rozario , bij mij gaat het vanuit Zenden en ontvangen ook niet goed. 

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

@Gea Bussink-Veerbeek "goed" om te lezen dat ik niet de enige ben die tegen hetzelfde probleem aanloopt. Aangezien ik nu niet meer de enige ben, zal er op een andere wijze naar het probleem moeten worden gekeken.

Marie-Louise de Regt
CONTRIBUTOR ***
door Marie-Louise de Regt

@Raymond_de_Rozario  Waarom wil je eigenlijk op het huisje klikken? Ik klik er vrijwel nooit op omdat ik alles als snelkoppeling bovenin heb staan. Ik kom daardoor de hele dag niet op mijn startpagina.

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

@Marie-Louise de Regt Omdat dit mijn werkwijze is.

Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***
door Gea Bussink-Veerbeek

@Raymond_de_Rozario , ook vanuit het gebruikersbeheer gaat het huisje niet naar de hoofdpagina. 

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

@Gea Bussink-Veerbeek Vanuit sommige pagina's ga je na klikken niet meteen terug naar de hoofdpagina, dat heeft altijd zo gewerkt. Gewoon nog een keer klikken dan kom je er alsnog.

 

Ze bezig met een nieuwe landingspagina. Daar kom dit 'huisje' volgens mij niet meer in terug.

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

@Anonymous , dat het altijd zo heeft gewerkt is het "probleem". Een huisje is een universeel symbool om naar een startpagina te gaan. Een pijltje om vooruit of terug te gaan. Dat is afwijken van de standaard en verwarrend.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

@Raymond_de_Rozario Ok ik begrijp je reden. Maar voor mij geen probleem. Ik werk ook zoals @Marie-Louise de Regt aangeeft. 

Tiina Rosón
VISMA
door Tiina Rosón
Status changed to: Status: Gerealiseerd

Hartelijk dank voor dit idee.
Het doet ons plezier je te melden dat je probleem niet meer voor zal komen in de nieuwe applicatie My Youforce (de opvolger van Youforce).