Mijn Communities
Help
Anonymous
Niet van toepassing

Alleen activiteiten zichtbaar waar formulieren in zitten (SLSR-I-31)

door Anonymous
Status: Afgewezen

In mijn 'Te doen' staan ook activiteiten waar geen formulieren in zitten. Toch regelmatig bij deze activiteiten kijken om te controleren of er ondertussen toch een formulier in staat.

Graag zou ik alleen activiteiten zien waar een formulier in zit.

2 Opmerkingen
Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Ook medewerkers zien in hun 'te doen' alle activiteiten welke PSA in gebruik heeft. Uiteraard met 0 formulieren ...

Activiteiten.pdf

door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Afgewezen

Beste @Anonymous ,

 

Zoals je mogelijk hebt gelezen Youforce clean up ideeën zijn meerdere collega's betrokken bij het analyseren en beantwoorden van de ideeën. Zo ook dit idee uit 2016.

 

Doordat je een printscreen van jullie inrichting hebt toegevoegd is het duidelijk waarom het in jullie omgeving hinder geeft. Met 1 aparte status voor ''fiatteren'', 1 aparte status voor 'mutatie' en 1 aparte status voor 'rappel' per maand heb je inderdaad al 36 verschillende activiteiten. Ik kan me dan goed voorstellen dat het niet handig is in 'Te doen'. Deze manier van omgaan met verschillende activiteiten is niet gebruikelijk. 

 

We hebben gekeken of we een aanpassing zouden kunnen doen. Dat zou betekenen dat iedere keer dat 'Te Doen' opent een extra filter zou moeten doen voor die gebruiker. Self Service zou dan ophalen welke workflows zijn allemaal geautoriseerd voor deze gebruiker. Vervolgens moet op basis van dat resultaat het filter in 'Te Doen' worden beperkt met alleen die activiteiten. Dat zou dan iedere keer gebeuren als 'Te Doen' wordt geladen. Dus ook nadat de Salarisadministratie de eerste workflow heeft afgerond en weer in 'Te doen' komt. Deze extra handeling zou kunnen zorgen dat 'Te doen'-lijst iets langzamer wordt geladen. Daarom hebben we dit idee de status 'afgewezen' gegeven.

 

Maar ik kan me voorstellen dat het in jullie specifieke inrichting hinder kan opnemen. Omdat je meerdere workflow in gebruik hebt (of historie hebt) zal het niet makkelijk zijn om het eventueel op te schonen. Ondanks dat kan het wellicht verstandig zijn om met een consultant van Visma|raet te analyseren hoe andere organisaties tegenwoordig als best-practise omgaan met verschillende activiteiten en of dit ook voor jullie organisatie te wijzigen is.