Mijn Communities
Help
Gea Bussink-Veerbeek1
CHAMPION ***

Bij het kopiëren van een workflow ook de notificatie-instellingen kopiëren (SLSR-I-30)

door Gea Bussink-Veerbeek1
Status: Gerealiseerd

Als je een workflow kopieert, worden de notificatie-instellingen met evt. templates en bijlagen niet gekopieerd terwijl deze wel beschikbaar zijn. Je moet alles weer opnieuw instellen: e-mailadressen, voorwaarden, bijlagen, templates, onderwerp, .... een hele klus die soms ook wordt vergeten. Het zou zoveel makkelijker kunnen.

16 Opmerkingen
Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Helemaal mee eens het is zeer tijdrovend. Met name omdat je in de brieven alle velden opnieuw moet koppelen en alle email instellingen, bij ons soms 20 stuks opnieuw moet opvoeren. Dit is foutgevoelig en frustrerend

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

en als je dan ook nog te maken hebt met veel te kleine velden, waarop je niet het hele emailadres ziet, en niet kunt kiezen uit een vooraf gedefinieerde lijst van emailadressen waaruit je kunt kiezen....

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Ik liep hier tegenaan en dit bleek een bekend probleem. Dit was de reactie die ik kreeg:

Staan bij de workflow onderstaande knoppen allemaal uit en zit er tevens geen autorisatie op?

Het is een bekend probleem (hier is een openstaande change van bij productontwikkeling) dat de instellingen voor mail en docs niet goed kunnen worden opgeslagen als de workflow geen autorisatie heeft en deze knoppen niet staan aangevinkt.

Dit was dus het geval. Toen ik de  knoppen aangezet had, werkte het wel. Op mijn vraag wanneer deze workaround definitief opgelost werd kreeg ik de volgende reactie:

De workaround is een van deze knoppen aanzetten en/of autorisatie op de workflow zetten. Het is helaas nog niet bekend wanneer deze change wordt ingepland. Ik zet de melding door naar productie, zodra bekend is wanneer dit ingepland gaat worden krijgt u dat te horen.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Dit is nog steeds een issue na mijn idee, staat dit op de rol om aangepast te worden?

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Beste EJBW Vermeer,

Wat is de work-around precies, zou je me dat anders kunnen mailen naar m.knui@carmel.nl?

Ik heb in sommige workflows 120 emailalerters zitten obv kostenplaatsen. Zodra een mdw op een bepaalde kostenplaats bijvoorbeeld een adresmutatie maakt gaat er een email met eem pdf (via docs) van de adreswijziging naar een vast emailadres. Dit doen we omdat er met andere pakketten nog geen automatische koppeling is.

Ik begrijp uit jouw verhaal dat we dat na maken van een nieuwe workflow (obv kopieren van de oude) er een workaround is zodat toch deze emailalerts toch ook weer meegaan?

B.v.d. voor je reactie.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Moet m.knuif@carmel.nl zijn, mijn excuses

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

@MBG Knuif - Workaround staat hier onder (een van de knoppen aanzetten (=historie/print/stop), maar heb je ook even gemaild inclusief afbeelding.

Melding staat nog steeds open bij de Servicedesk voor een permanente oplossing (sinds juli 2017), daarna niets meer gehoord :(.

Gea Bussink-Veerbeek1
CHAMPION ***
door Gea Bussink-Veerbeek1

@EJWB Vermeer, Ik kan de afbeelding niet lezen. Kun je mij de workaround sturen: ga.bussink@lelystad.nl

 

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

@EJWB Vermeer, Zou  je mij de workaround ook willen sturen: lucie.appel@politie.nl? Alvast bedankt!

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Ik ben ook erg benieuwd. Als ik de workaround ook zou mogen ontvangen, heel graag! (rudi.vander.molen@dyade.nl).

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

@EJBW Vermeer

Voordat we nog 20 verzoeken om de workaround in onze mailbox ontvangen, is het een idee om die workaround hier te posten tezamen met de afbeelding?

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Allen hebben een mailtje ontvangen. Het gaat puur om een workaround voor een kopie binnen de productie omgeving die ik van Raet gehad heb.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

De workaround stond al in deze melding (bij 25 augustus 2017). Nieuwe poging om de afbeelding toe te voegen.

workaround.png

eric nieuwstraten HU
CONTRIBUTOR ***
door eric nieuwstraten HU

Volgens mij kan dit idee afgesloten worden. Dit is inmiddels al opgelost.

door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Gerealiseerd

Beste @Gea Bussink-Veerbeek1 ,

 

Het is een erg oud idee vanuit 2016. Ik kan niet achterhalen op welke moment wij vanuit Visma|Raet een aanpassing hebben gedaan. Maar zojuist heb ik een workflow gekopieerd en ik zag dat de notificatie instellingen/aanvullende e-mail instellingen ook in de kopie mee gingen. Daarom heb ik het idee de status 'gerealisseerd' gegeven.

door Remco te Ronde

Zie ook bijgaande voorbeeld 

RemcoteRonde_0-1672323771602.png