Mijn Communities
Help
Former Member
CHAMPION ***

Autorisatie nieuwe workflows (SLSR-I-226)

door Former Member
Status: Alternatief aanwezig

Als je een nieuwe workflow hebt gemaakt en geautoriseerd kun je de volgende dag pas deze terug zien als beheerder. Heel vervelend als je ergens (lekker) mee bezig bent en je moet nog een dag wachten om te testen en te verbeteren. Aantal jaren terug was dit wel mogelijk en om bepaalde redenen is dit aangepast. Maar als beheerder vind ik dit heel storend en zeer klantonvriendelijk.

9 Opmerkingen
Gea Bussink-Veerbeek1
CHAMPION ***
door Gea Bussink-Veerbeek1

Als je de internetbrowser afsluit en jezelf opnieuw aanmeldt, kun je weer verder. Echter, als het aantal autorisaties dat je hebt niet is gewijzigd, werkt dat niet.

Dit kun je ondervangen door een 'loze' autorisatie te verwijderen of ergens een 'raadpleeg'-autorisatie toe te voegen. Bij het opnieuw aanmelden, worden dan je autorisaties opnieuw geladen en kun je je nieuwe workflow gaan testen.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

De suggestie van het verwijderen/aanbrengen van een 'loze' autorisatie biedt een oplossing, maar zie ik als workaround. Na opnieuw inloggen zouden de rechten altijd correct moeten werken, hetgeen niet het geval is. Pas na nachtelijke bijwerking wordt de bug gladgestreken. Zou beter zijn als dit gelijk gebeurt.

Gea Bussink-Veerbeek1
CHAMPION ***
door Gea Bussink-Veerbeek1

Ben het op zich wel met je eens dat dit een workaround is. In het verleden was het zoals jij het graag zou zien. Echter, voor het verbeteren van de performance is er voor gekozen om één maal per dag alle autorisaties te laden, daarbij wordt gekeken naar het aantal autorisaties. Daarna gaat het inloggen die dag sneller. Ik ben er geen voorstander van om terug te gaan naar de oude situatie waar opnieuw inloggen voldoende was. Dat komt de performance niet ten goede.

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Ik heb er als gebruiker nooit problemen mee gehad en al heel veel getest. Weleens gehad dat de autorisaties niet goed werkten, maar dan paste ik nog iets extra aan en dan werkte het alsnog. Ik heb in ieder geval nooit een dag moeten wachten voor ik verder kon. Wel fijn om nu te weten waarom het soms niet gelijk goed ging.

door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Alternatief aanwezig

Beste @Former Member 

 

Mogelijk heb je gemerkt dat mijn collega's en in het kader van Youforce Cleanup ideeën nu (pas) reageren om meerdere ideeën. 

 

Maar voor dit idee had @Gea Bussink-Veerbeek1 je al de juiste oplossing gegeven. Als je inderdaad uitlogt uit Self Service en daarna inlogt worden de autorisaties automatisch geüpdatet mits het aantal geautoriseerde activiteiten ongelijk is aan de vorige keer dat je bent ingelogd. In de nacht worden de volledige autorisaties alsnog berekend. 

 

Maar hopelijk had het antwoord van @Gea Bussink-Veerbeek1 uit 2017 al geholpen om inderdaad meer snelheid te hebben in het testen van nieuwe workflows.

Marianne Marsman
CHAMPION ***
door Marianne Marsman

@Remco te Ronde 

Hallo Remco,

 

Werkt het nog steeds op deze manier? Ik heb een nieuwe afdeling toegevoegd aan afdelingsgroep maar deze krijg ik niet te zien na het opnieuw inloggen.

Heb een aantal afdelingen weggehaald en een raadpleeg-autorisatie verwijderd. Maar dit helpt niet.

Of moeten we nog met een bepaalde verwerkingstijd rekening houden?

FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door FBB Zorgboog

@Marianne Marsman heb je alleen Youforce opnieuw opgestart of ook de browser? Mijn ervaring is dat het soms nodig is de browser opnieuw te starten.

Marianne Marsman
CHAMPION ***
door Marianne Marsman

@FBB Zorgboog ook de browser, daarna andere browser geprobeerd, en zelfs incognito venster. Maar dat hielp niet.

door Remco te Ronde

Hoi @Marianne Marsman,

 

Vervelend dat het niet werkt. Ik heb inderdaad vorig jaar zomer op dit idee gereageerd met een uitleg hoe dit autorisatiemechanisme altijd werkte tot dat moment. Er zijn voor zover ik kan nagaan geen aanpassingen gedaan, dus het zou nog steeds zo moeten werken. Maar uit jouw reactie blijkt dat het bij jouw gebruiker in jouw voorbeeld helaas toch niet werkt. 

 

Het beste wat je kunt doen is even een melding aanmaken bij het ServiceCenter met duidelijke printscreens. En wellicht ook een overzicht uit 'inzicht autorisaties'. Dan kunnen mijn collega's samen met jouw kijken wat er aan de hand is.