Mijn Communities
Help
Former Member
CHAMPION ***

Binnen Formulier kunnen filteren zonder formuliertype te moeten opgeven (SLSR-I-189)

door Former Member
Status: Gerealiseerd

Als ik nu een set formulieren wil selecteren die allemaal voor een bepaald proces zijn voor een bepaalde gemeente, kan ik dat niet. Het systeem legt een filter bij Formulieren - Filter op. Dit filter zou ook leeggemaakt moeten kunnen worden.

Bij het kopiëren van een formulier wordt dit filter op type niet toegepast. Zo zou het filteren op formulier moeten werken, of met gebruik van een lege waarde in de dropdownlijst. Een uniforme GUI is altijd handig!

Zoals ik nu moet werken, is zeer onhandig, ook weer tijdrovend......

4 Opmerkingen
Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Nee, als ik puur wil grasduinen binnen de Formulieren, moet ik nu een filter op type toepassen. En binnen de selectie die ik zoek, kunnen zich verschillende types formulieren bevinden. Ik kan dus nooit een selectie van alle formulieren krijgen met een bepaald kenmerk. Het zou zeer handig zijn als dat veranderde.

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Kijk, dat is nou het probleem. Je kunt wel werken met een tekstfilter, maar je MOET een type formulier ingeven. Als je dus alle formulieren zoekt die bij een dialoog horen, en dus met een zelfde prefix beginnen, valt dus altijd dat formulier buiten boord, dat NIET van het (gedwongen) gekozen formuliertype is.

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Wij herkennen dit probleem. Ook wij werken met meerdere organisaties. De formulieren zijn bij ons goed te herkennen door de eerste posities een kenmerk mee te geven. Echter bij het oproepen van alle formulieren moet je meerdere keren filteren ivm de formuliertype. Prettig zou zijn als dit losgelaten zou kunnen worden.

door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Gerealiseerd

Beste @Former Member,

 

Mogelijk heb je gemerkt dat mijn collega's en in het kader van Youforce Cleanup ideeën nu (pas) reageren om meerdere ideeen. Maar dit idee is vergelijkbaar aan Standaard formuliertype 'G' i.p.v. 'C' bij filteren op Formulieren (SLSR-I-554).

 

Het goede nieuws is dat het inmiddels inderdaad gerealiseerd is.