Mijn Communities
Help

Concurrency langer blokkeren

door Paul Wevers Consultancy
Status: Afgewezen

Het volgende idee is al eerder geplaats en is afgewezen:

Concurrency blokkade mogelijk maken totdat er teru... - Visma Community

 

Toch wil ik het onderwerp toch weer graag onder de aandacht brengen en daarbij de best practice batchopdrachten in ogenschouw nemen (Best practice 'batchcommands' - Visma Community).

 

Op dit moment worden de mutaties vanuit HR Selfservice via de API snel verwerkt in HRcore, echter op basis van de best practice batchopdrachten worden de resultaten pas minimaal 10 minuten later weer terug gezonden naar HRSS. Zonder API verwerking van HRcore naar HRSS is het wenselijk dat er gedurende een extra tijd na export naar HRcore een workflow geblokkeerd blijft.

 

Ter illustratie:

Bij drie van mijn klanten hebben medewerkers een budget ter beschikking gesteld gekregen per jaar (en deze kunnen niet verwerkt worden in FlexBenefits omdat het geen bron-doel regeling is. Het kan ook niet in een saldo regeling van Gemal omdat het geen inhoudingen zijn).

In HRcore leggen we het beschikbare budget vast op een rubriek. Op het moment dat de medewerker gebruik maakt van een deel van het het budget halen we dit af van het budget en schrijven de nieuwe waarde terug naar HRcore. Zonder time out op de concurrency kan de medewerker direct naar export weer een aanvraag indienen met het oude saldo en wordt het saldo overschreven met de laatste waarde.

 

Er zijn voor dit probleem twee oplossingen:

  1. API van HRcore naar HRSS
  2. Time out periode op een concurrency, bijvoorbeeld 15 minuten na de export van het formulier naar HRcore

Ik hoop dat het afwijzing van de vorige aanvraag heroverwogen kan worden en in het daglicht van de BP Batchopdrachten geplaats kan worden.

2 Opmerkingen
door Christiaan Sluis
Status changed to: Status: Afgewezen

Hoi @Paul Wevers Consultancy ,

 

Ik begrijp je verzoek zeker, ook al gaat het om een specifieke situatie van concurrency. In de meeste gevallen is het vooral handig om te voorkomen dat gebruikers (met name medewerkers) hetzelfde proces meerdere keren opstarten.

 

Wij gaan zeker kijken of we de import sneller kunnen maken via een API, maar dat staat nog niet vast of gepland.  Toch is dat wel de structurele oplossing voor dit probleem, en niet het oprekken van de concurrency periode. Dat is ook de reden dat ik dit idee afwijs.

 

Zelf heb ik destijds een AMS budget gedaan wel met saldo regeling naast een eigen rubriek als stamwaarde. Het is ietwat bewerkelijk omdat je dit minimaal iedere maand moet controleren en op tijd moet schonen bij uitdiensttreding om de inhouding te voorkomen, maar daarmee kan je het wel zuiver houden.

door Paul Wevers Consultancy

Hoi @Christiaan Sluis, wat is de tijdlijn van de API van Beaufort naar HRSS.

 

De oplossing die je geeft staat voor mij gelijk aan het bijhouden in een Excel sheet wat we nu doen en ik zou maximaal willen automatiseren. Met een in mijn oog relatief eenvoudige oplossing is dat te realiseren zonder al gebruik te maken van realtime verwerking.

 

Voor nu is het goed zo en gaan we het met controles oplossen.

 

Groet,

Paul