Mijn Communities
Help
Former Member
CHAMPION ***

Condities/Afhankelijkheden binnen een formulier (SLSR-I-94)

door Former Member
Status: Afgewezen

Het zou zeer fijn zijn als we binnen een formulier condities en afhankelijkheden op kunnen nemen. Ik doel hiermee op het wel of niet tonen van rubrieken op basis van wat er op een andere rubriek is ingevuld op hetzelfde formulier. Nu is het alleen mogelijk om dit in de dialoog op te nemen waardoor  een formulier wel of niet getoond wordt.

Voordeel hiervan is dat gebruikers minder formulieren langs zien komen en het onderhoud ook minder wordt.

1 Opmerking
door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Afgewezen

Hoi @Former Member, (en anderen die hebben gestemd op dit idee)

 

In het kader van Youforce Cleanup ideeën reageer ik nu pas op jullie idee van 2016. Maar ik reageer nu alsnog met een kleine persoonlijke noot. In het verleden heb ik zowel als consultant en als functioneel beheerder bij een klant van Visma|Raet gewerkt met Self Service. Ook ik heb de grenzen van Self Service opgezocht met eigen rubrieken, formulieren, java-scripts, dialogen, controles, conditionele workflows & templates. Want er is al enorm veel mogelijk.

 

Ondanks dat ik begrip heb voor het idee een extra laag complexiteit in de weergave van een formulier hebben we dit idee toch ''afgewezen''. Een extra laag complexiteit in Self Service formulieren zou een enorme extra opgave zijn. Zowel vanuit software ontwikkeling als in beheer.