Mijn Communities
Help
Anonymous
Niet van toepassing

Datumveld maximeren op aantal posities (SLSR-I-161)

door Anonymous
Status: Gerealiseerd

Wanneer je een veld opneemt in een formulier met weergave Datum, dan is het mogelijk om geen gebruik te maken van de kalender, maar om een datum in te typen. Helaas kun je daarbij ook een type-fout maken die niet gesignaleerd wordt. Voorbeeld: de datum van 015-05-2016 wordt gewoon goedgekeurd.
Uiteraard is voor alles een script te maken, maar handiger is het als een Datum-veld altijd aan een specifieke format moet voldoen en dat iedere andere format (bv. een cijfer te veel of te weinig) wordt afgekeurd.

1 Opmerking
door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Gerealiseerd

Hoi @Rianne van der Linden1,

 

Mogelijk heb je gemerkt dat mijn collega's en in het kader van Youforce Cleanup ideeën nu (pas) reageren om meerdere ideeën. 

 

Zelf heb ik dit issue uit 2016 vandaag getest. En in de huidige versie van Self Service lukt het mij niet meer 015-05-2016 in te voeren. Want als ik dat nu doe en naar een ander veld ga past hij het automatisch aan naar een échte datum (zoals 01-05-2016).

 

Daarom heb ik het idee aangepast naar ''gerealiseerd''. Omdat het lang geleden is kan ik niet meer achterhalen wanneer dit is aangepast. Mocht jouw ervaring anders zijn laat het gerust weten.