Mijn Communities
Help
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR ***

Einddatum roltoewijzing automatisch gelijk maken aan datum uit dienst + niet zichtbaar maken

door Raymond_de_Rozario
Status: Afgewezen

Via een zeer lang lopende melding waarvan in eerste instantie werd gezegd dat dit niet mogelijk is hebben we uiteindelijk een oplossing gevonden, waarvan ik denk dat deze is te automatiseren.

Situatie

Wij kregen de opmerking/klacht dat in de lijst met vervanging (selfservice, beheer, autorisatie, vervanging) veel mensen stonden die al jaren uit dienst waren of erger nog overleden. Aangezien er niet een directe link te leggen viel tussen het persoonsnummer van de roltoewijzing en het persoonsnummer van de persoon zelf, werd er iedere keer op basis van het "piepsysteem" een melding gemaakt.

Omdat Yourforce Reporting steeds meer wordt uitgebreid en ik denk dat er voor heel veel dingen wél een oplossing is. Zo ook hier. Let wel op: wij laten de Yyouforce inlognaam ook naar Beaufort wegschrijven.

Ik heb in mijn rapportage 2 visuals die ik exporteer (en 1 die het aantal aangeeft). Ik controleer op een inactieve persoonsstatus zodat ik weet dat er geen actief dienstverband is, de roltoewijzingsstatus moet actief zijn en ik kijk alleen naar de rollen IAM, MGR en LG (MGR zou al voldoende moeten zijn). 

Dit zijn mijn visuals, filters en gebruikte velden

Raymond_de_Rozario_0-1749541850500.png

Dit is de instructie

Raymond_de_Rozario_1-1749541883734.png

Ik heb vorige week een opschoonactie laten houden. Het aantal zat eerst op 786, nu op 4. Deze moeten opnieuw worden ingelezen. Als we dit "handmatig" kunnen doen, dan moet dit toch ook geautomatiseerd kunnen worden? Wanneer dit dan klaar is, dan zou het nog mooier zijn dat deze personen niet meer in de lijst naar voren komen. Ze zijn nu nog te selecteren, maar wanneer je op een persoon klikt die uit dienst is, dan verschijnt een lege pagina.

5 Opmerkingen
Christiaan Sluis
ACTIVE CONTRIBUTOR ***
door Christiaan Sluis
Status changed to: Status: Nieuw

Hoi @Raymond_de_Rozario ,

Ik zie dat je hier goed je best hebt gedaan om dit uit te denken, te implementeren en te presenteren. Daarmee is je globale idee duidelijk. De vraag die ik alleen heb is of dit puur voor Self Service vervanging geldt? Wij zijn namelijk hard aan het werk om te zorgen dat Vervanging niet meer via Self Service loopt, maar dat we hierin de Centrale vervanging volgen. Daarmee gaan wij dus niet meer aan de selectielijst of overzichten werken hiervoor.

Maar ik weet niet of je huidige probleem breder speelt dan dit, of dat met de combinatie van professionals op hun medewerkersaccount, dit al voldoende gedekt is?

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR ***
door Raymond_de_Rozario

Hoi @Christiaan Sluis ,

Toen ik het idee had geplaatst werd ik er aan herinnerd dat voor vervanging er inderdaad al andere plannen zijn. Zelf denk ik dat in de basis mijn idee van het automatisch laten vullen van de einddatum bij een roltoewijzing, of eindgebruiker wanneer iemand uit dienst gaat breder inzetbaar is. 

Christiaan Sluis
ACTIVE CONTRIBUTOR ***
door Christiaan Sluis
Status changed to: Status: Afgewezen

Hoi @Raymond_de_Rozario ,

Ik heb het met Sabine besproken en die gaf aan dat er op algemeen niveau hier al een idee voor open staat. Daarom kies ik ervoor om dit idee niet te verplaatsen en jou te wijzen op dat idee zodat je daar op kan aansluiten.

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR ***
door Raymond_de_Rozario

Ik heb op dat idee gestemd @Christiaan Sluis  en ook verwezen naar dit idee. Dank je wel.

Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lieke Sterk Huis

Hallo @Christiaan Sluis, ik ben het eens met @Raymond_de_Rozario om de roltoewijzing te beëindigen op basis van de uitdienstdatum als de persoon uit dienst gaat en dus bij dubbele dienstverbanden blijft staan. Daarnaast zou het ook fijn zijn dat wanneer je een OE op inactief zet de roltoewijzingen ook direct een einddatum krijgen. Nu zijn dit ook allemaal handmatige acties. En als dit in het verleden wel eens vergeten is, dan kan er bij vervanging geen gelijke vervanger gekozen worden wegens rollen die nog niet zijn afgesloten. Dit is heel veel handmatig werk. Dus het zou fijn zijn als dit dan ook meteen bekeken wordt.

Kortom: uitdienst of een inactieve OE zorgt voor een einddatum roltoewijzing.