Mijn Communities
Help
Anonymous
Niet van toepassing

Ess delegatie van taken voor managers (SLSR-I-635)

door Anonymous
Status: Alternatief aanwezig

Onze directeur wil zijn eigen declaraties in laten dienen door zijn secretaresse. Zelf heeft de directeur de rol van medewerker en manager. Omdat hij 2 rollen heeft, kan er geen ESS delegatie ingesteld worden. Ik zou het handig vinden als ook medewerkers met daarnaast een manager rol hun ESS taken zouden kunnen declareren aan een andere medewerker. Zoals bij ons de directeur aan de secretaresse.

4 Opmerkingen
Former Member
CHAMPION ***
door Former Member
Hartelijk dank voor je idee. Het toegekende nummer is: SLSR-I-635
Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Hoi Linda, dat kan toch met de speciale functie 'Taken delegeren'? Zie ook: https://login1.youforce.biz/hss_bo4_prod/fs_help/HR%20Core%20BO4%20-%20Admin/HR_Self_Service_NG_Behe...

Zo niet, dan hoor ik het graag, want dan doe ik een verkeerde aanname.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Zoals het in de handleiding staat, zou je inderdaad denken dat dit bestaat, maar dat is niet zo. Delegatie van taken werkt momenteel alleen voor gebruikers die alleen de medewerker rol hebben. Onze directeur heeft daarnaast ook de rol van manager. Met 2 rollen, is het delegeren van taken op de medewerker rol niet mogelijk. Ik heb hiervoor eerst een call ingediend, maar de afdeling PD gaf aan dat dit inderdaad niet mogelijk is en dat ik een idee in moest dienen. Vandaar [emoticon:c4563cd7d5574777a71c318021cbbcc8]

door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Alternatief aanwezig

Hoi @Anonymous,

 

Zoals je mogelijk hebt gelezen het bericht Youforce Cleanup ideeën zullen meerdere Visma|Raet collega's de aankomende tijd helpen in de beoordeling van de ideeën.  

 

Soms kom je dan een idee tegen wat begrijpelijk is, maar gezien de uitzonderlijke situatie en gezien de focus van Self Service op o.a. wetgeving, IKV en stabiliteit niet gaan oppakken. Zo ook met deze.

 

Self Service is een ultiem flexibele module. Je zou in HR Core Beaufort een specifieke rol kunnen aanmaken, bijvoorbeeld directie-secetaresse. Die kan je dan koppelen aan de afdeling/organisatorische eenheid waar de directeur werkt. Als je die rol directie-secetaresse vervolgens in Self Service rechten geeft op ''indienen declaratie'' dan kan deze directie-secetaresse de declaratie indienen namens de directeur.

 

Let natuurlijk wel op of er naast de directeur nog andere collega's op dezelfde afdeling/organisatorische eenheid werken en of het goed is dat de directie-secetaresse daar ook toegang toe heeft.