Mijn Communities
Help
Anonymous
Niet van toepassing

Volgnummer kunnen aanpassen in formulier (SLSR-I-634)

door Anonymous
Status: Afgewezen

Als je een nieuw formulier aan het inrichten bent met Rubrieken, dan zou het handig zijn dat je het volgnummer kan aanpassen, zodat je makkelijk velden op een andere plaats in het formulier kan zetten.

Dit zou ook handig zijn bij bestaande formulieren. 

8 Opmerkingen
Former Member
CHAMPION ***
door Former Member
Hartelijk dank voor je idee. Het toegekende nummer is: SLSR-I-634
Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Heel graag!

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Dat zou het een heel stuk makkelijker maken inderdaad!

AJBoon
CONTRIBUTOR **
door AJBoon

Waardevolle aanvulling!

Esmiranda Vermeer
CHAMPION **
door Esmiranda Vermeer
Ik sluit me hier bij aan.
eric nieuwstraten HU
CONTRIBUTOR ***
door eric nieuwstraten HU

Het kunnen verplaatsen van rubrieken door het volgnummer aan te passen zou het werk van een beheerder makkelijker maken

Misty
CONTRIBUTOR ***
door Misty

Helemaal mee eens! Dit zou een grote tijdbesparing opleveren voor beheerders!

door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Afgewezen

Hoi @Anonymous,

 

Samen met enkele collega's hebben we het idee uitvoerig besproken. We begrijpen het idee volledig, maar we zien het niet als realistisch haalbaar.

 

De belangrijkste reden is het scenario waarbij er nog workflows (en dus formulieren) onderweg zijn. Deze kunnen allerlei verwijzingen hebben naar de volgnummers (b.v. een controle, een conditie in een dialoog, een java-script of een koppeling met een template). Dit kan op allerlei rubrieken voorkomen en zeker op de veel gebruikte A00001.

 

Mocht het technisch haalbaar zijn om de volgnummers te verplaatsen (wat aan de kant van Visma|Raet erg complex lijkt) denken we dat we er meer fouten dan verbeteringen mee toevoegen. Daarom hebben we besloten om dit niet te doen.