Mijn Communities
Help
Gea Bussink-Veerbeek1
CHAMPION ***

Filter vasthouden in workflowbeheer, templatebeheer en autorisatiebeheer (SLSR-I-51)

door Gea Bussink-Veerbeek1 (Bijgewerkt ‎29-12-2022 15:23 door Bastiaan Friederichs VISMA )
Status: In onderzoek

Het zou heel veel werk schelen als in workflowbeheer, templatebeheer en autorisatiebeheer een ingesteld filter wordt vastgehouden, zodat je dat niet steeds opnieuw hoeft in te stellen.

8 Opmerkingen
Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Zeer grote irritatie voor specifiek applicatiebeheer. Zeker als je meerdere workflows moet kopiëren en aanpassen. Lijkt me ook een verzwaring voor de servers van Raet om constant de lijsten met alle workflows opnieuw te laden.

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Inderdaad! In sommige gevallen ben je met 6 formulieren bezig en moet je elke keer weer die formulieren opzoeken via het filter. Erg frustrerend.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Helemaal mee eens, dit kost onnodig veel tijd

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member
Bij workflowdefinitie het filter onthouden Merged

Een grote ergernis als je veel workflows maakt of bewerkt, is dat het ingestelde filter bij workflowdefinitie constant weg is nadat je een bewerking hebt gedaan in een workflow of als je een workflow bekeken hebt.

Bij elke wijziging, zoals het weghalen van autorisaties, verwijderen van formulierinstanties, dupliceren van de workflow, wordt je weer terug gezet op het hoofdmenu van de workflows en is het ingestelde filter weg. Als je bezig bent met een nieuwe workflow moet je in korte tijd veel wijzigingen doen en dan moet je constant weer filteren op het juiste tabblad om snel de workflow te kunnen vinden.

Bij Te doen, Gedaan en Archief wordt het filter wel onthouden, dat moet toch bij workflowdefinitie ook mogelijk zijn? Het lijkt mij daarnaast ook minder belastend voor de servers dat je niet na elke kleine wijziging de hele database opvraagt met alle workflows.

Voor mijn gevoel is dit een kleine aanpassing, die veel ergernis kan wegnemen en wat tijdswinst oplevert voor de applicatiebeheerder.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Prima idee, dat via dit topic onder de aandacht is gebracht: https://raetideas.ideas.aha.io/ideas/SLSR-I-51

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Je hebt gelijk, ik had die melding zelf ook al gevote blijkbaar. Deze kan afgesloten worden.

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

ja, de HRSS is absoluut niet beheersvriendelijk gemaakt. De simpelste zaken kosten enorm veel tijd.

door Christiaan Sluis
Status changed to: Status: In onderzoek

De status van dit idee is geüpdatet naar ‘In onderzoek’ en er is een relevant label toegevoegd. Reden hiervoor is dat we in 2022 volop zijn begonnen met Youforce clean up ideeën. Voor Self Service hebben we meer dan 600 verschillende ideeën bekeken en beantwoord.

 

Via ‘Nieuws’ verstrekken we regelmatig informatie over de ontwikkelingen van Self Service, zoals in de laatste 4e Algemene update PD Self Service.

 

Om een weloverwogen antwoord te kunnen geven op dit idee combineren we dit met vergelijkbare ideeën met hetzelfde label. Voorbeelden van deze categorieën zijn:

  • Autorisatie en roltoewijzing
  • E-mail
  • Inzet formulier
  • Koppeling Personeelsdossier

 

We zullen de aankomende maanden gaan bepalen of we een dergelijke categorie kunnen toevoegen aan de roadmap voor Self Service. Zodra we dat hebben bepaald zullen we dit idee een definitieve status geven. Dit kan dus zowel ‘realisatie waarschijnlijk’ worden maar ook ‘afgewezen’.