Mijn Communities
Help
Anonymous
Niet van toepassing

Filtermogelijkheden uitbreiden in de Te Doen lijst - op organisatie bijvoorbeeld - (SLSR-I-441)

door Anonymous
Status: Alternatief aanwezig

Wij hebben in onze youforce omgeving meerdere administraties.

Het zou erg handig zijn als we op organisatie zouden kunnen kiezen in het filter in de te doen lijst. Dit filter zou standaard zichtbaar kunnen zijn of optioneel toe te voegen door gebruiker.

4 Opmerkingen
door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Alternatief aanwezig

Hoi @Anonymous 

 

In het kader van Youforce Cleanup ideeën reageer ik nu pas op jullie idee van 2019. Hopelijk heb je inmiddels van een van mijn collega's al een alternatief door gekregen.

 

Bij diverse Shared Service Centers is het bijvoorbeeld gebruikelijk om hiervoor de kolom ''resume'' te gebruiken. Deze kolom kan je naar eigen inzicht vullen via een java-script. Veel organisaties gebruiken hier bijvoorbeeld 'opdrachtgevernummer / instellingsnummer'. Maar er zijn ook met java-script diverse andere mooie oplossing zoals de naam van de organisatie of een ander helder kenmerk.

 

Mocht dit idee toch nog niet verwezenlijkt zijn in jullie Youforce omgeving vraag dan een onze Visma|Raet consultants om hulp.

Ellie van der Heide
CHAMPION **
door Ellie van der Heide

Dank je Remco, het resume lijkt bij jullie wel de oplossing voor alles 🙂 . Zo is ook al voorgesteld om dit te gebruiken voor het zichtbaar kunnen maken van een opmerking bij een mutatie (als reactie op onze vraag om een memootje te kunnen plakken net als in het salarisdossier). Wij gebruiken de ingangsdatum van een mutatie al vaak in ons resume om hierdoor te kunnen filteren op urgentie van alles wat in de te doen lijst staat. Ook verwerken wij vaak een datum in dienst in het resume, zodat we weten dat er mutaties open blijven bij nieuwe werknemer die nog bij ons moeten starten maar waar wel van alles voor is klaargezet. Kortom we gebruiken het resumé al en dit is dan niet echt een oplossing. Een groot filter door het kunnen doen van een selectie is natuurlijk ook veel klantvriendelijker dan in alle formulieren - misschien gaan we wel richting honderd - een resume in te bouwen om zo maar een CEA nummer terug te kunnen zien. Vervolgens kun je daar dan wel op sorteren maar mis je een mogelijkheid om ook nog iets anders uit het resumé te zoeken. Nee onze wens voor een filter in de te doen lijst blijft daarom bestaan :-). 

door Remco te Ronde

Hoi @Ellie van der Heide ,

 

 

Er zijn inderdaad een hoop ideeën waar wij gelukkig een alternatieve oplossing voor proberen aan te dragen. Ik weet dat mijn collega @Bastiaan Friederichs in het idee  Graag de mogelijkheid om een notitie aan een declaratie toe te voegen in Scherm " Te Doen " een vergelijkbaar alternatief heeft aangedragen rondom 'resumé'. Gelukkig zijn beiden te combineren. Zoals je ziet in bijgaande printscreen kan je het 'resume' veld uitvoerig gebruiken. Zelfs voor de combinatie van:

  • Opdrachtgever
  • Instelling
  • Datum indienst
  • Notitie van Personeelsadministratie

RemcoteRonde_0-1657268871747.png

 

En je kunt vervolgens wel prima filteren/zoeken op de kolom resumé zoals hier weergeven. Zowel op de tekst als op de opdrachtgever.

RemcoteRonde_1-1657271643361.png

 

 

 

Natuurlijk begrijpen we de wens dat je het liefste de kolommen kan aanpassen. Maar daarin zien we te complexiteit om het aan te passen. Vanwege de volgende redenen:

  • Op veel schermen past nu Te Doen/Gedaan/Archief niet op één scherm (alhoewel met het ''compacte menu'' het wel beter is geworden.
  • Er zijn kolommen die voor de ene gebruiker zéér relevant zijn,  zoals b.v. afdelingscode terwijl die voor een ander irrelevant is. Maar we kunnen niet beslissen om kolommen te verwijderen.
  • Een kolom als 'opdrachtgever of instelling' is relevant voor een organisatie met meerdere werkgevers, maar voor andere organisaties voegt een dergelijke kolom weinig toe
  • De schermen Te Doen/Gedaan/Archief zijn nu hetzelfde voor een 'eindgebruiker' (zoals manager en medewerker) als voor een 'PSA-gebruiker'. Terwijl over het algemeen een 'eindgebruiker' gewoon moet zorgen dat Te doen leeg is en een 'PSA gebruiker' veel meer behoefte heeft aan filtering en sortering

 

Dus in het meest ideale scenario zouden we aan Self Service de flexibiliteit toevoegen om per organisatie de te gebruiken kolommen en volgorde van de kolommen te bepalen.  Maar met het beantwoorden van de ideeën proberen we ook zo helder mogelijk te zijn over of de kans op realisatie waarschijnlijk is. En gezien de enorme flexibiliteit die mogelijk is met het veld resumé hopen we dat dit alternatief voldoet. 

 

En ik begrijp dat het een enorme klus is met 100 formulieren om 3 velden toe te voegen via de Sandbox (opdrachtgever, instelling en resumé met een script). Maar wellicht kan je hulp vragen van een Visma|Raet consultant. Als het meezit kost het minder dan 5 minuten per formulier en kan het in 1 dag gerealisseerd zijn. Maar ik begrijp dat het zeker geen leuk klusje is.

Ellie van der Heide
CHAMPION **
door Ellie van der Heide

Dank voor de uitgebreide toelichting, dat geeft inzicht en in de keuzes en problematiek. Ik hoop toch dat op termijn de kolommen zelf in te delen zijn in Self Service voor een professional, net zoals je bij het salarisdossier ook een eigen indeling kunt kiezen met onderdelen die jij als klant handig vindt om te gebruiken (persoonlijk zelfs in te stellen). 

Ik zie dat er mogelijk nog wel wat te regelen is via het resume. Voor op het wensenlijstje als het minder druk is - dank Remko!