Mijn Communities
Help
Sylvia Schilt
CHAMPION *

Gebruikersnummer koppelen aan overzicht autorisatie

door Sylvia Schilt
Status: Alternatief aanwezig

In het overzicht 'Inzicht autorisatie' dat uit Self Service te halen is, mis ik een kolom met het gebruikersnummer.

Ik wil nu bijv. controleren of de rollen die gebruikers hebben nog wel passend zijn bij hun functie. Als ik dan het gebruikersnummer heb, kan ik dit weer koppelen met het gebruikersoverzicht waar o.a. ook het personeelsnummer opstaat, kan ik de functie, datum uit dienst ertc. hieraan koppelen. Op die manier kan de controle op de juistheid van autorisaties gecontroleerd worden.

Nu kan ik een dergelijke controle niet doen, omdat bij het aanmaken van een eind- of psa gebruiker je zelf de naam kunt wijzigen en deze daardoor niet overeenkomt met de naam uit het gebruikersoverzicht.

3 Opmerkingen
Christiaan Sluis
ACTIVE CONTRIBUTOR ***
door Christiaan Sluis
Status changed to: Status: Nieuw

Hoi @Sylvia Schilt en stemmers,

Begrijp ik goed dat je in dit geval de koppeling maakt tussen de output van Gebruikersbeheer ("Download gebruikerslijst") en die van Self Service: Inzicht autorisatie? Voor iedereen die is geautoriseerd op basis van een rol in HR Core zou dit vanzelf al wel gelijk moeten lopen en is die controle wellicht minder nodig? In dat geval zou je primair voor de PSA gebruikers willen checken, die nu altijd met een Gebruikersrol gekoppeld zijn. Daarvoor hebben wij bij Systeem > Autorisatierapportages > Gebruikersrollen een rapportage waar wél ook het gebruikersnummer op staat.

Ik hoor graag of je hiermee uit de voeten kan, of dat je dit ook nodig hebt voor andere gebruikers.

Sylvia Schilt
CHAMPION *
door Sylvia Schilt

Hoi @Christiaan Sluis ,

Het is zeker fijn dat in het overzicht met de gebruikersrollen het gebruikersnummer staat (en hier staan zowel eind- als psa gebruikers op 🙂 .  Ik kan daarmee de vergelijking maken met het rapport dat uit de optie Gebruikersoverzichten aanmaken komt. Op dat overzicht staat nl. de functie (en dus ook het gebruikersnummer). Nu kan ik dan deze twee rapporten vergelijken en op basis daarvan zien of een autorisatie passend is bij de functie.

Dus ik kan hier inderdaad wel mee uit de voeten.

Christiaan Sluis
ACTIVE CONTRIBUTOR ***
door Christiaan Sluis
Status changed to: Status: Alternatief aanwezig

Hoi @Sylvia Schilt ,

Fijn om te horen dat we met de bestaande functionaliteit al kunnen voorzien in deze behoefte.