Mijn Communities
Help
Former Member
CHAMPION ***

LWM - Melding naar mw / manager als verlof in HRcore wordt afgekeurd (uitval) bij gebleken onvoldoende saldo (SLSR-I-176)

door Former Member
Status: Bekend probleem

Een medewerker doet een verlofaanvraag via HRSS op een bepaalde verlofsoort en deze wordt goedgekeurd door de manager. Als er  uiteindelijk toch onvoldoende saldo blijkt te zijn, dan genereert HRCore uitval (uitval HRSS mutaties). Dit is op zich natuurlijk goed. Echter de medewerker en manager krijgen hier geen actief bericht van. Omdat de hele flow goed is doorlopen, de manager heeft immers goedgekeurd,  denkt zowel medewerker als manager in de regel dat e.e.a. dan ook goed geregeld en geregistreerd is.

Naast een uitval mutatie (die alleen door de HR professional kan worden gesignaleerd en afgehandeld) zou het wel heel erg handig zijn als de medewerker en manager ook een berichtje ontvangen. Men kan dan namelijk zelf actie ondernemen. Dit is wel zo efficicient. Daarnaast is de administratie ook weer op orde. We hebben het idee dat er nu wel eens verlof wordt genoten welke uiteindelijk niet geregistreed, en nog vervelender, niet verrekend is.

Groet van Mike

2 Opmerkingen
Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Helemaal mee eens, dus hierbij mijn vote. Iets wat ook zou helpen is: Wanneer een medewerker nog een verlofaanvraag bij de leidinggevende heeft staan, het systeem deze opgevraagde uren wel meeneemt in het beoordelen of er nog genoeg saldo is voor een volgende aanvraag. Zodat de medewerker bij het aanvragen van het verlof al een melding zou krijgen dat er te weinig saldo is. Hiermee voorkom je mogelijke uitval.

door Bastiaan Friederichs
Status changed to: Status: Bekend probleem

Als onderdeel van het toevoegen van verlof aan de Youforce app (en desktop) zal ik naar kijken. (zie https://community.visma.com/t5/Nieuws-Youforce-APP/Vervolgstappen-verlof/ba-p/509447)

Het doel zou dan zijn om te voorkomen (indien gewenst) dat een medewerker verlof kan opnemen op een verlofsoort waar onvoldoende saldo voor is. (rekening houdend met lopende aanvragen)

Maar mocht er een afwijzing zijn tijdens het verwerken van de indirecte mutaties, bijvoorbeeld doordat er een opname is gedaan in Beaufort zelf, of een wijziging in het verlofsaldo dan vind ik het huidige proces prima. Ik kan me voorstellen dat het nu vaker voorkomt dan we zouden willen, maar als we de controle aan de voorkant beter maken dan zal de uitval ook minder worden.