Mijn Communities
Help
Anonymous
Niet van toepassing

Pre-bewerkingen Javascript must not be executed in archive (SLSR-I-445)

door Anonymous (Bijgewerkt ‎03-03-2023 15:00 door Remco te Ronde VISMA )
Status: Gerealiseerd

"pre-bewerkingen" Javascript must not be executed at mutations that are already in archive.
As it does now you're looking at the actual data instead of the applicable data at the time the mutation was initial sent.

 

7 Opmerkingen
Ralph
CHAMPION **
door Ralph

Ik reageer op mijn eigen post uit 2019. 

Bij de VVT zijn nieuwe salarisregelingen per 1 maart 2022 van kracht. Deze zijn uiteraard met een incidentele export verzonden naar HRSS. Als je een gearchiveerde mutatie opent dan wordt daar het actuele bedrag van het inpasnummer getoond. Dit is niet wenselijk aangezien het niet overeenkomt met de mutatie zoals ingediend.

 

Ik wil hierbij nogmaals verzoeken om JavaScript  (pre-bewerking) ook niet meer te laten uitvoeren op formulieren zodra deze zijn gearchiveerd. Ook hier dient de mutatie zoals ingediend intact te blijven. Op verschillende formulieren wordt ook een waarde middels GF_WRB opgehaald. Als de betreffende waarde later wijzigt zie je dat ook weer terug.

 

@Anonymous 

Quico Staps
CONTRIBUTOR ***
door Quico Staps

Ik ben het hier helemaal mee eens, met een aanvullen dat in het archief helemaal niks meer moet gebeuren met de mutaties, geen pre en geen post bewerkingen, geen bewerkingen op de speciale formalieren zoals salarisformulier etc.

 

Eelko
CONTRIBUTOR **
door Eelko

In Het Archief zou zeker niets mogen wijzigen. Het heet niet voor niets archief. Dat zouden de formulieren moeten zijn zoals ze zijn verwerkt, dus een statisch gegeven. Hoe kan je anders terug kijken wat er in de mutatie aangegeven was?

Angela Heins
CHAMPION *
door Angela Heins

In het archief wil je niet dat er iets veranderd. Anders weet je nooit wat er is ingevoerd.

Jo-lean
CONTRIBUTOR ***
door Jo-lean

Ik loop hier ook tegenaan met een GF_WRB script. Daar laat ik vaak de huidige waarde in zien van bijvoorbeeld contracturen. Als je dan later in het archief kijkt bij een urenwijziging is deze aangepast naar de nieuwe uren. Niet handig!

door Christiaan Sluis
Status changed to: Status: In onderzoek

De status van dit idee is geüpdatet naar ‘In onderzoek’ en er is een relevant label toegevoegd. Reden hiervoor is dat we in 2022 volop zijn begonnen met Youforce clean up ideeën. Voor Self Service hebben we meer dan 600 verschillende ideeën bekeken en beantwoord.

 

Via ‘Nieuws’ verstrekken we regelmatig informatie over de ontwikkelingen van Self Service, zoals in de laatste 4e Algemene update PD Self Service.

 

Om een weloverwogen antwoord te kunnen geven op dit idee combineren we dit met vergelijkbare ideeën met hetzelfde label. Voorbeelden van deze categorieën zijn:

  • Autorisatie en roltoewijzing
  • E-mail
  • Inzet formulier
  • Koppeling Personeelsdossier

 

We zullen de aankomende maanden gaan bepalen of we een dergelijke categorie kunnen toevoegen aan de roadmap voor Self Service. Zodra we dat hebben bepaald zullen we dit idee een definitieve status geven. Dit kan dus zowel ‘realisatie waarschijnlijk’ worden maar ook ‘afgewezen’.

door Christiaan Sluis
Status changed to: Status: Gerealiseerd

Goed nieuws! Dit idee is gerealiseerd. In dit artikel lees je meer.

Bedankt voor het indienen en/of steunen van dit idee. Met jullie feedback maken we ons systeem nog beter!