Mijn Communities
Help
Anonymous
Niet van toepassing

Verlofaanvraag volgend jaar (SLSR-I-478)

door Anonymous
Status: Bekend probleem

Wij zouden graag willen dat het verlofsaldo in een verlofaanvraag automatisch wordt getoond van het jaar waarin het verlof wordt genoten. Nu wordt bij het verlofsaldo gekeken naar de systeemdatum en krijg je dus informatie van het lopende verlofjaar te zien.

Beoordeling van aanvragen van volgend jaar wordt hierdoor lastig in de workflow.

2 Opmerkingen
door Bastiaan Friederichs
Status changed to: Status: Bekend probleem

@Anonymous, recent zijn we gestart met een project om verlof te ontsluiten in de Youforce app (en op de desktop), zie https://community.visma.com/t5/Nieuws-Youforce-APP/Vervolgstappen-verlof/ba-p/509447

Ik was me niet bewust van het feit dat het verlofsaldo getoond wordt a.d.h.v. de systeemdatum. Dank voor de tip.

Zou je het voorbeeld van een aanvraag van "Verlofaanvraag volgend jaar" eens uitgebreider kunnen beschrijven?
Is er op dat moment al wel een verlofrechtberekening gedraaid voor het volgende jaar?
Zo niet - dan is er geen recht voor volgend jaar bekend - mag de medewerker wel zijn verlof indienen?

Wat wordt er beoordeeld bij een verlofaanvraag? Ik heb al diverse malen de suggestie gezien om een controle toe te voegen op een negatief saldo, zou dat helpen bij het vermijden van een "goedkeuring" of "beoordeling"? 

RenéA
CHAMPION *
door RenéA

Medewerkers / managers en secretaresses vragen bij ons ook of het mogelijk is om de verlofkaart voor volgend jaar te tonen, onder die van dit jaar, waarin de verlofsaldi zijn te zien. Hierdoor kunnen ze beter de juiste verlofsoort kiezen. Nu pakken ze een verlofsoort, doen een aanvraag en gaan vervolgens naar de verlofkaart wat het resultaat is. Dat is vrij omslachtig.