Mijn Communities
Help
Former Member
CHAMPION ***

Verlofoverzicht medewerker aanpassen te vervallen uren en vervaldatum (SLSR-I-233)

door Former Member
Status: Bekend probleem
  • In het medewerker overzicht van verlof staat alleen bij wettelijke vakantie uren de vervaldatum vermeld omdat het wettelijk vakantieverlof van vorig jaar komt te vervallen op 01-07-2017. Omdat ik voor de hele organisatie in 1 x jaar afsluiting heb gedaan worden bij alle overige verlof budgetten de vervaldatum 01-01-2017 getoond. Dit is de datum van jaarafsluiting en brengt medewerkers in verwarring. Het maakt het overzicht er niet duidelijker op. Ook al staat er in de kolom Te vervallen uren 0.00 dan nog denkt de medewerker dat er iets komt te vervallen.
  • Dan indien er bij wettelijke vakantie uren in de kolom te vervallen uren een x-aantal uren staat, omdat er nog wettelijke vakantie-uren van vorig jaar zijn (die dus komen te vervallen op 01-07-2017) dan is het het aantal op basis van de jaarafsluiting. Dit aantal uren wijzigt niet, ook al hebben medewerkers wel al verlofaanvraag gedaan vanuit dat budget. Het systeem is wel zo ingericht dat eerst de oude uren opgemaakt worden, maar waarom wijzigt dit dan niet indien de medewerkers deze uren dus inmiddels via een aanvraag hebben opgemaakt ?? DIt maakt ook dat de medewerkers blijven bellen met vragen of ze het wel goed gedaan hebben.
  • Bij alle overige budgetten wordt geen vervaldatum getoond, waarom niet ? De geldigheid van alle verlofsoorten is wel degelijk ingesteld in HR CORE. Erg jammer, zou zoveel meer duidelijkheid geven voor medewerkers en hun leidinggevende.
  • Ik heb een screenshot geupload voor alle duidelijkheid.

2017-03-08 verlofovz mdw voor idea Raet.jpg

12 Opmerkingen
Gea Bussink-Veerbeek1
CHAMPION ***
door Gea Bussink-Veerbeek1

Er staan meerdere ideas in dit forum die over het verlofoverzicht gaan. Het zou mooi zijn als Raet deze oppakt en er daadwerkelijk mee aan de slag gaat.

SLSR-I-233, SLSR-I-143, SLSR-I-112, SLSR-I-60, SLSR-I-215.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Ik begrijp simpelweg niet hoe moeilijk het kan zijn om het in te bouwen, aangezien alle geldigheidstermijnen ingericht staan in de regelingen in Beaufort, dus waarom kunnen die niet getoond worden in self service?? Zou zo ongelooflijk verhelderend werken voor de medewerkers.... Echt hier loopt toch iedere organisatie tegen aan ?

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Ook wij (gemeente Almelo) lopen hier tegen aan. Verhelderend en simpel. Onbegrijpelijk waarom dit zolang duurt.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Helaas tot op heden nog geen actie hierop ondernomen. Het systeem wordt hierdoor als zeer klantonvriendelijk bestempeld en daar kan ik het geheel mee eens zijn. Het is echt niet zo lastig om ingegeven vervaldata in HRCORE door te zetten naar het HRSS toch ?? Kom op RAET ga er eens iets mee doen... iedere organisatie heeft met verlof te maken dus geef dit eens een hoge prioriteit !!

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Inmiddels weer een jaar verder en nog steeds een hopeloos achterhaald systeem. Alle geldigheidstermijnen staan in HR CORE dus zorg er is voor dat dit doorgezet wordt naar HRSS. Kan er dan niemand een beetje fatsoenlijk programmeren ??

Ons vorige systeem kon dit wel, helaas hebben we dat niet meer tot groot verdriet van al onze medewerkers. Het is nu totaal niet overzichtelijk met een flink aantal jaren verlofbudget moet jezelf dus gaan rekenen als medewerker per wanneer uren Bovenwettelijke vakantieuren met een geldigheidstermijn van 5 jaar komt te vervallen. Heel onpraktisch.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Wanneer gaat hier nu eens iets aan gedaan worden ?

Iedere organisatie heeft hier mee te maken en het is zo gebruikers onvriendelijk !! Dit staat nu al jaren open echt onbegrijpelijk, kan moeilijk op ieder idee dat met verlof te maken heeft reageren maar krijg steeds meer de neiging dat te doen om te zien of dat wat oplevert.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Ik heb hier in januari 2017 (SLSR-I-212) al een melding van gemaakt met daarbij een voorbeeld van een zakelijk klant, waar het dus wel goed bij geregeld is en het dus wel mogelijk blijkt te zijn.

Dus waarom is het nog steeds niet in de zorg beschikbaar?

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Misschien handig als wij met elkaar connecten op Linkedin waarmee we elkaar kunnen informeren en contacten kunnen leggen ? Is dat een idee ?

Connect vooral.

www.linkedin.com/.../

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Ook wij lopen hier tegenaan en vinden het erg vervelend. Onze accountmanager gaf destijds aan dit aan te geven in dit forum maar heb ook het idee dat er momenteel geen voortgang zit op dit onderwerp. Ben vanuit mijn vorige organisatie (zakelijke markt) ook gewend dat dit wel kan, mij ook een raadsel waarom de zorg dit niet kan implementeren. 

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Volgens mij is dit punt niet opgepakt nog?

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Nee helaas nog steeds niet. Gemiste kans hoor.

door Bastiaan Friederichs
Status changed to: Status: Bekend probleem

Ik probeer zo goed mogelijk de ideeen op te schonen; vandaar de wijziging in status naar Bekend probleem. Als onderdeel van verlof in de Youforce app gaan we een aantal zaken verbeteren (zie https://community.visma.com/t5/Nieuws-Youforce-APP/Vervolgstappen-verlof/ba-p/509447)

In Self Service is al een verbetering aangebracht om de juiste vervaldatum te tonen (vooraf in plaats van achteraf).

Daarnaast wordt er momenteel gewerkt aan een andere verbetering, namelijk het bijwerken van het Te vervallen verlofsaldo bij een nieuwe verlofopname (dat gebeurt momenteel namelijk niet)

Ik ga er vanuit dat de opmerking van @Anonymous beantwoord wordt als onderdeel van dit idee: https://community.visma.com/t5/Ideeen-Youforce-Self-Service/Verlofoverzicht-vervaldatum-SLSR-I-570/idc-p/462027#M101