Mijn Communities
Help
Jeroen Coret
CONTRIBUTOR ***

Verlofsoort inactief maken tbv self service

door Jeroen Coret (Bijgewerkt ‎30-12-2022 12:17 door Bastiaan Friederichs VISMA )
Status: Realisatie onwaarschijnlijk

Graag zouden we een mogelijkheid zien om verlofsoorten inactief te maken zodat ze niet meer getoond worden in bv Self Service. Nu moet je een kopie van een regeling maken en de betreffende verlofsoort uit de nieuwe regeling verwijderen. Op deze manier creëer je snel veel historie waarmee het niet overzichtelijker wordt. Een inactief vinkje vergelijkbaar zoals bij de OE's zou een uitkomst zijn.

 

Deze werking geldt overigens voor meerdere tabellen. Denk aan kostenplaatsen, kostensoorten, functies enzovoort.

2 Opmerkingen
door Frank JHM Poell

Hartelijk dank voor dit idee.

Dit idee heeft betrekking op de invoer van verlof binnen HR Self service waarbij uitsluitend actieve verlofsoorten te selecteren moeten zijn.  

In Beaufort zelf is die behoefte veel minder. Om extra complexiteit binnen Beaufort te voorkomen zijn we van mening dat dit idee het beste opgelost zou kunnen worden in HR Self service. We zetten dit idee dan ook door naar HR Self service zodat zij verder kunnen bepalen hoe hier mee om te gaan.

door Bastiaan Friederichs
Status changed to: Status: Realisatie onwaarschijnlijk

Hi @Jeroen Coret ,

We gaan verlof verder ontwikkelen vanuit de Youforce app (en Desktop) vandaar dat ik reageer.

Ik begrijp het voorbeeld niet helemaal denk ik.
Want het is natuurlijk geen gekke gedachte dat je verlofsoorten die niet meer relevant zijn in het proces (of dat nou in Beaufort of Self Service is), gaat verwijderen uit de verlofregeling.

Je wilt de historie niet aanpassen, daarom maak je een kopie van de regeling en koppel je die nieuwe regeling aan de dienstverbanden.

Wat stelt voor jou een inactieve verlofsoort in een actieve verlofregeling voor?