Mijn Communities
Help
Sita Wennekes
CHAMPION *

Workflow direct op het eerste formulier kunnen retourneren

door Sita Wennekes
Status: Afgewezen

Wens van onze salarisadministratie:

Wanneer we een workflow direct willen retourneren (op verzoek van aanvrager of zelf) dan moeten we eerst alle verplichte velden die wij moeten vullen invoeren en alle formulieren doorlopen voordat we verder kunnen. Dit is in het geval dat een aanvraag geretourneerd moet worden om één of andere reden niet efficiënt. Het zou prettig zijn wanneer er op het eerste formulier dan al direct de aanvraag geretourneerd kan worden.

4 Opmerkingen
Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***
door Gea Bussink-Veerbeek

Zou inderdaad heel handig zijn, als alle ingestelde knoppen al in het eerste scherm van de dialoog zichtbaar zijn. Wij hebben in veel workflows acties waarbij het niet noodzakelijk is om nog mutaties door te voeren, maar waar dat nog wel moet kunnen voor het geval dat. PSA moet dan steeds de hele dialoog doorlopen om bij de knoppen te komen.

door Daniel_van_Bendegem
Status changed to: Status: Afgewezen

Beste @Sita Wennekes 

 

Bedankt voor het aanmaken van dit idee. Helaas is het niet wenselijk om de knoppen al direct op het eerste formulier te tonen. Ook is het niet mogelijk om 1 specifieke knop te tonen. Ik moet daarom dit idee afwijzen.

 

Alle knoppen zijn klant specifiek. Iedere klant kan zijn/haar eigen knoppen aanmaken. Deze worden apart voor iedere klant in de database opgeslagen. De knop "Retour" voor uw organisatie is hiermee een andere knop dan de knop "Retour" voor een andere klant. Het is daarom niet mogelijk om goed te bepalen welke knop wij dan moeten tonen op het formulier.

 

Daarnaast is het ook niet wenselijk om andere knoppen op het eerste formulier te tonen. Als een medewerker een mutatie kan goedkeuren zonder er eerst te naar kijken dan zou de activiteit niet veel zin hebben. In dat geval kan de betreffende activiteit beter uit de workflow gehaald worden. Als de medewerker daadwerkelijk een mutatie moet goedkeuren, dan moet deze ook alle informatie gezien hebben voordat akkoord gegeven kan worden. Wij kunnen dit alleen garanderen door een medewerker te verplichten alle formulieren te openen, en pas op het laatst een goedkeuring te geven. 

Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***
door Gea Bussink-Veerbeek (Bijgewerkt ‎28-11-2022 12:37 door Gea Bussink-Veerbeek )

@Daniel_van_Bendegem , ik begrijp de achterliggende gedachte en kan daarin meegaan voor managers en medewerkers. Desondanks zou het voor professionele gebruikers nog steeds een hele grote wens zijn. In dezen vind ik, dat de wens iets te snel is afgewezen. De wens komt namelijk vanuit de professionele gebruikers en luidt concreet: graag de knoppen voor de professionals al vanaf het eerste formulier van de dialoog zichtbaar maken. Hierbij daarom het verzoek om de wens te heropenen.

Juliëtte Doesburg Smits
CONTRIBUTOR ***
door Juliëtte Doesburg Smits

@Daniel_van_Bendegem , @Gea Bussink-Veerbeek en @Sita Wennekes ; ik sluit me hier graag bij aan.

De wens om voor professionals de knoppen al vanaf het eerste formulier zichtbaar te maken is bij ons ook zeer groot.