Mijn Communities
Help
Former Member
CHAMPION ***

Workflow, mutatie retour naar de indiener ipv alle geautoriseerden (SLSR-I-236)

door Former Member
Status: Afgewezen

Op een school kunnen meerdere mensen geautoriseerd worden om mutaties in te voeren (directeur, adjunct directeur, administratief medewerker). Door middel van een workflow kunnen deze mutaties bijvoorbeeld bovenschools goedgekeurd worden.

Wanneer een dergelijke mutatie niet wordt goedgekeurd, stuurt men vanuit bovenschools deze mutatie "retour". Deze mutatie wordt vervolgens zichtbaar in de map "te doen" bij alle geautoriseerden voor die school en die workflow.

Het is de wens om die betreffende mutatie alleen zichtbaar te laten worden bij degene die destijds de mutatie daadwerkelijke verstuurd heeft. Daarmee voorkom je dat andere  geautoriseerden, die de mutatie niet kennen, zich er toch mee gaan "bemoeien" of deze verwijderen.

Een optie kan ook zijn om dit onderdeel vrij in te richten (wel of niet toepassen).
Dus de keuze, retour naar "iedereen" of retour naar "indiener".

Aanvulling: deze wens geldt uiteraard ook wanneer de mutatie vanuit een administratiekantoor retour wordt gestuurd. Ook dan moet de mutatie alleen zichtbaar worden voor de oorspronkelijke indiener!

2 Opmerkingen
Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Gekoppeld aan de naam van de indiener (of diens vervanger als dat is ingesteld) dus. Ik doe mee 🙂

door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Afgewezen

Beste @Former Member ,

 

Zoals je mogelijk hebt gelezen zijn we bezig met 'Youforce clean up ideeën'. Dit betekent dat we voor de oudere ideeën van Self Service bekijken of dit aansluit bij 'De weg naar innovatie'. Op basis van deze focus, in combinatie met de weinige stemmen/kudo's op dit idee, hebben we de status gewijzigd naar 'afgewezen'.

 

Daarnaast is het denk ik in sommige situaties ook erg onhandig als een mutatie alleen retour gaat naar de 'indiener'. Want stel de 'indiener' is langdurig ziek, op vakantie of inmiddels uitdienst, dan wil  je juist dat iemand anders de workflow kan overnemen.