Mijn Communities
Help
Former Member
CHAMPION ***

Zinvolle foutmeldingen graag (YOU-I-99)

door Former Member
Status: Bekend probleem

Vandaag, 11 september 2017, krijgen we een foutmelding bij het opstarten van Youforce:

"11 september 2017 - Als gevolg van de release van september kan het zijn dat u foutmeldingen krijgt tijdens het invoeren van een formulier. De meldingen hebben betrekking op de Java-scripts die in het formulier zijn opgenomen. Wij werken met de allerhoogste prioriteit aan dit issue en houden u op de hoogte van de voortgang."

 

Het is mij VOLKOMEN onduidelijk wat er nu met de Javascripts aan de hand is. Werken ze totaal niet? Werken sommigen niet? Werken ze onbetrouwbaar of systematisch niet? Zijn het alleen de javascripts op de formulieren zelf, of heeft het betrekking op de voorwaarden in de dialogen, de controles? Moet ik gebruikers van formulieren met javascripts melden dat ze maar niet met de formulieren moeten werken totdat zeker is dat de problemen verholpen zijn? Zijn straks de data verhaspeld? Werkt parsefloat bijvoorbeeld tijdelijk als parseint?

Veel van mijn formulieren hebben Javascripts. Ik voel me als een functioneel beheerder zonder klok, mobieltje, gps, in een donkere kamer. Ik weet totaal niet waar ik aan toe ben. Meer specifieke foutmeldingen zou ik bijzonder op prijs stellen.

3 Opmerkingen
Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Soms vraag ik me af waarom je een testruimte hebt..... Helaas is dit niet de eerste keer dat een gereleasde versie van HRSS fouten vertoont. Of is dit de onderliggende reden dat er zo weinig gereleased is de afgelopen maanden...?

Een heldere uitleg volgens het principe van de 5 W's (Wie, Wat, Waar, Wanneer, Waarom) van de fouten zou ook voor ons als functioneel beheerders een uitkomst zijn. En niet in het laatst voor de helpdesk.

Ariejan Boon
Carante Groep

 

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

O ja... dit moet me ook nog even van het hart: ik kan werkelijk niet begrijpen waarom je niet het eerste weekend van de maand gebruikt om te releasen (dat was vorige week). Nu zit iedereen midden in de salarisproductie met aanleveringen uit Self Service die nog binnen moeten komen. Als er werkelijk grote problemen zijn, is het niet meer mogelijk deze te herstellen voordat de salarisproductie aangeleverd kan worden.

door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Bekend probleem

Hoi @Former Member en @Anonymous ,

 

Je hebt helemaal gelijk. Het schrijven van een goed begrijpelijke release-note of verstoring is echt moeilijk. En waarschijnlijk heb je sinds 2017 wel eens gemerkt hebben dat het de ene keer best goed lukt en in andere gevallen we toch nog erg technisch zijn. We doen ons best om het steeds beter te doen. Maar goed dat je deze feedback in 2017 al hebt gedeeld. Ik zal, samen met mijn collega's, proberen het zo goed mogelijk te doen.

 

Dit idee geef ik als status 'bekend probleem'. Want 'afgewezen' is zeker niet passend. Maar omdat ik weet dat we het nog niet altijd 100% perfect doen durfde ik de status ook nog niet te veranderen in 'gerealiseerd'.