Mijn Communities
Help
Francis Bethlehem
CONTRIBUTOR ***

Bij verplaatsen vacature naar ander project het ingevulde sollicitatieformulier weergeven

door Francis Bethlehem
Status: In onderzoek

Wij hebben verschillende sollicitatieformulier templates in gebruik (open sollicitatie, stagiaires, vacature bureaus en reguliere vacatures). In elk formulier vragen wij andere informatie aan de sollicitant of leverancier. 

 

Bij de implementatie van easycruit werd aangeven dat de formulieren zichtbaar bleven wanneer sollicitanten van het ene naar het andere project werden verplaatst. Dit bleek niet zo te zijn en dit zorgt voor meer administratief werk en zorgt voor vertraging. Ik wil bijvoorbeeld van een bureau weten wat wat het tarief is, als is deze vervolgens in een map van een reguliere vacature zet (omdat dat wellicht een match kan zijn) dan wil ik dat die leidinggevenden het tarief zien. Je ziet nu, na het verplaatsen, een leeg formulier. 

 

Het zou heel mooi zijn als jullie dit wel zichtbaar kunnen maken. Ik hoor graag van jullie!

 

Groetjes Francis

15 Opmerkingen
SimoneK
CONTRIBUTOR ***
door SimoneK

Aanvullend vanuit onze organisaties de wens om bij verplaatsen van een kandidaat alle documenten mee te verplaatsen (motivatiebrief, cv). Of een keuze kunnen maken welke documenten verplaatst moeten worden (ongeacht of deze vacaturespecifiek of kandidaatspecifiek zijn). Nu komt het voor dat documenten 'verdwijnen' bij verplaatsen.

francispool
VISMA
door francispool
Status changed to: Status: Nieuw

@Francis Bethlehem @SimoneK 

Werken jullie vanuit het oude of het nieuwe kandidaat management? 

 

francispool_0-1674485132930.png

 

door Maurice Eppenga

@Francis Bethlehem, dit is een extra vraag. Is deze opgevoerd als kandidaat specifiek of vacature specifiek? Als het dat tweede is, dan is mijn advies om de vraag om te zetten. Dan komt de informatie wel mee als je de kandidaat verplaatst.

 

@SimoneK, gaat het hier om standaard vragen voor CV en motivatie of zelf aangemaakte vragen? Bij dat laatste is mijn advies hetzelfde als hierboven beschreven.  

door Maurice Eppenga
Status changed to: Status: In onderzoek
 
SimoneK
CONTRIBUTOR ***
door SimoneK

@Maurice Eppenga 

 

Voor Motivatie gebruiken we in sommige gevallen de extra vraag. Reden is dat wij gebruik maken van doorlopende vacatures en open sollicitaties. Vanuit de website komen de kandidaatgegevens in eerste instantie hier op binnen.
Na een eerste beoordeling door HR worden kandidaten verplaatst naar daadwerkelijke openstaande vacatures waar managers de verdere beoordeling kunnen doen.


Bij verplaatsen van kandidaten gaat de motivatiebrief niet mee, als deze via de standaard optie wordt geüpload.
Daarom hadden wij dit (al bij inrichting in 2017, op advies van een Raet consultant) via een extra vraag ingesteld.

Dit ging goed, totdat de nieuwe layout voor groepsbeoordeling geïntroduceerd werd.


Samen met een andere consultant van jullie heb ik hier een jaar geleden naar gekeken en de conclusie is dat wij twee keuzes hebben:
A- motivatiebrief via standaard optie uitvragen
B- motivatiebrief via extra vragen laten uploaden

 

Consequentie van keuze A:
- wel groepsbeoordeling mogelijk wanneer de kandidaat verplaatst is
- geen motivatiebrief zichtbaar bij kandidaat na verplaatsen, zowel in oude als nieuwe layout

 

Consequentie van keuze B:
- nieuwe groepsbeoordeling mogelijk, maar de motivatiebrief komt niet mee
- wel oude groepsbeoordeling mogelijk
- wel motivatiebrief zichtbaar na verplaatsen kandidaat, in oude layout
- geen motivatiebrief zichtbaar na verplaatsen kandidaat, in de nieuwe layout.

 

De vraag wat ik moet of kan aanpassen om de (nieuwe) groepsbeoordeling te kunnen gebruiken én de motivatiebrief te kunnen blijven zien, is helaas nooit beantwoord. Als jij wel een antwoord hebt, hoor ik het graag.

 

door Maurice Eppenga

@SimoneK, de situaties die jij beschrijft heb ik voorgelegd aan onze developers. Zij geven aan dat dit een bug moet zijn, dus daar ga ik een ticket voor aanmaken. Ik zal je hier op de hoogte houden. 

door Maurice Eppenga

@SimoneK, ik heb al een vraag hierover. Bij optie B, is de extra vraag wel van het type 'Kandidaat: profiel vragen'?

SimoneK
CONTRIBUTOR ***
door SimoneK

Dank je Maurice.

De extra vraag staat inderdaad onder Kandidaat: profiel vragen. Dit is destijds bewust zo gedaan, omdat bij een vacaturespecifieke vraag de gegevens (uiteraard) niet mee over gingen bij het verplaatsen van een kandidaat van de ene vacature naar de andere vacature. 

 

motivatiebrief kandidaat profielvragen.jpg

SimoneK
CONTRIBUTOR ***
door SimoneK

@Maurice Eppenga Dit lijkt inderdaad een bug te zijn, ik heb vanmorgen nog wat tests gedaan en wil de resultaten met je delen. Waar kan ik dat doen?

Francis Bethlehem
CONTRIBUTOR ***
door Francis Bethlehem

Hallo allen,

 

Alle extra vragen moeten op aangeven van een consultant op het kopje "Kandidaat: profiel vragen" gezet worden, zie print screen hieronder. Dit is niet zichtbaar bij vacatures die deze extra vragen niet hebben (dus waar een ander sollicitatieformulier wordt gebruikt.

 

FrancisBethlehem_0-1692709207851.png

 

Francis Bethlehem
CONTRIBUTOR ***
door Francis Bethlehem

Ik hoop dat jullie snel een oplossing kunnen vinden.

Francis Bethlehem
CONTRIBUTOR ***
door Francis Bethlehem

@Maurice Eppenga ik ben helaas nog niet van mijn probleem af. De vragenlijsten zijn niet meer te zien bij het verplaatsen (de documenten bij mij wel) en de leidinggevenden van de vacature map waar we de spullen naar verplaatsen krijgen geen melding. Dit werkt niet goed. Ook de groepsbeoordeling ligt er bij ons uit. Allemaal erg lastig.

RichardR
CHAMPION **
door RichardR

@Maurice Eppenga 

Beste Maurice,

Wanneer wordt het probleem met de motivatiebrief (standaard uitvraag) bij het verplaatsen (en kopiëren) van de kandidaat eens opgelost. Dit gelijktijdig met het andere probleem bij het verplaatsen van een kandidaat naar een actieve vacature om het CV mee te laten gaan (probleem bestaat nog steeds). https://community.visma.com/t5/Verstoringen-Youforce-Werving/Technische-problemen-met-verplaatsen-va...

Met vriendelijke groet,
Richard

Francis Bethlehem
CONTRIBUTOR ***
door Francis Bethlehem

@Maurice Eppenga Is hier inmiddels een oplossing voor?

door Maurice Eppenga

@Francis Bethlehem, om de antwoorden op vragen te zien, moeten deze vragen actief zijn in de vacature. Wat is de reden dat dit bij jullie niet het geval is? Zijn de vragen dan nog wel relevant voor de andere vacature?

 

Als een functionaliteit eruit ligt, zoals de groepsbeoordeling, dan kan je het beste een call indienen bij de servicedesk.