Mine områder
Hjelp
Sandra Rian
CONTRIBUTOR ***

Automatisk økning av abonnement i Webfaktura

av Sandra Rian
Status: Stem - Vi vurderer!

Vi har fått informasjon fra vår leverandør at abonnementene til våre klienter i Webfaktura nå bli automatisk økt dersom de overskrider antall fakturaer i eksisterende abonnement. Men dette skjer uten at vi som byrå får noe som helst varsel, som gjør dette problematisk for oss siden vi fakturerer våre klienter for tjenesten. Leverandøren sier at Visma oppgir at denne funksjonen for varsling til byrået pr i dag ikke er lagt til, og at de ikke vet når den vil komme.

 

Denne funksjonen er nødt til å komme på plass snarest, da det vil være umulig for oss å holde øye med abonnementene til klientene dersom vi ikke får noe varsel. Noen av klientene gir beskjed til oss når varselet om at man har få fakturaer igjen, men ikke på langt nær alle.

Håper Visma kan komme med en tilbakemelding på dette.

4 Kommentarer
av Svein Holanger
Status changed to: Status: Stem - Vi vurderer!

I dag kan dere som byråbruker til en hver tid logge dere inn med byråbrukeren og se hvilke abonnementer klientene deres har ved å trykke på Statistikk under Mitt firma. Usikker på om det er behov for en varslingstjeneste i tillegg? Stem for å si deres mening.

Sandra Rian
CONTRIBUTOR ***
av Sandra Rian

Å sjekke dette selv jevnlig vil være lite effektivt. Ved mange klienter på Webfaktura, kan man ikke jevnlig gå inn og sjekke OM noen har endret seg siden sist, og vi snakker her om månedlig fakturering. Det er helt fint at endringen av abonnementet går automatisk, men det MÅ gå en varsling til byråbruker når dette skjer.

Hanne Langseth
PARTNER
av Hanne Langseth

Hallooo! 

Det er vi som regnskapsfører som har avtale med kunde og har forpliktelsene på pris m.m.

Visma kan da ikke bare automatisk oppdatere med abonementsnivået uten at vi har vært inn i bildet!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

En ting er at vi kan stemme på denne saken, men det går også på helt andre forhold en ønskelig funksjonalitet her ut fra min mening.  

 

Og en ting til - skal man gjøre slike manuelle sjekker så generer det ikke lyst til økt antall kunder. 

 

Hanne Kirsti 

 

 

Liv Ingrid Nakken Øverås
CONTRIBUTOR ***
av Liv Ingrid Nakken Øverås

Har klienter som automatisk har blitt oppjustert - uten å føle at de er blitt gjort oppmerksomme på dette. Og noen av disse er ikke fornøyd... Og vi som byrå blir jo fakturert automatisk, så her er det litt frustrasjon kan man si.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"